Rajshree Satapathy

Inspirational

4  

Rajshree Satapathy

Inspirational

ନାରୀ ସଶକ୍ତିକରଣ

ନାରୀ ସଶକ୍ତିକରଣ

1 min
418


ନାରୀ ସଶକ୍ତିକରଣ,

ଶବ୍ଦ ଟି ଶୁୁଣି ମନରେ ଜାତହୁଏ କୌତୁହଳ

ଅଙ୍କାବଙ୍କା କଥା ଗୁଡାଏ ଆସିଯାଏ ମନକୁ

ଦେହ ରେ ଖେଳିଯାଏ ଶିହରଣ ॥୧॥


ଆମ ଭାବନା ପରିସରରେ ,

ନାଚି ଉଠେ ଅନେକ ଖଡ୍ଗ ଖର୍ପରଧାରୀ ଦେବୀଙ୍କ ଚିତ୍ର ମାଳା

ଗୋଟିଏ ପ୍ରଶ୍ନ ମନରେ ଗୁଞ୍ଜରିତ ହୋଇଉଠେ

ଏହା କି ସଶକ୍ତିକରଣ ବାସ୍ତବରେ ॥୨॥


ପୁରାତନ ଯୁଗରୁ ମଧ୍ଯ,

ଦେବୀ ସ୍ଥାନରେ ବସାଇ ଦିଆଯାଇଛି ନାରୀକୁ

କୁସଂସ୍କାର ଓ ଅନ୍ଧ ବିଶ୍ୱାସ ର ଶିକାର ହୋଇ

ଘର କୋଣରେ ରହିବାକୁ ହୋଇଛି ସେ ବାଧ୍ଯ ।॥୩॥


ମାନବ ରୂପରେ ଜନ୍ମ ନେଇଛି,

କିନ୍ତୁ ଦେବୀ ଶବ୍ଦ ର ସାର୍ଥକତା ପ୍ରତିପାଦନ ପାଇଁ

ଛାର ସମାଜ ର କଟାକ୍ଷ୍ୟ ରୁ ବଞ୍ଚିବାକୁ ଯାଇ

ନିଜର ସ୍ୱାତନ୍ତ୍ର୍ଯ କୁ ବଳି ଦେଇଛି॥୪॥


ନାମ ଧାରଣ କରିଛି ଦୁହିତା,

ଦୁଇଟି କୁଳ ର ହିତ ପାଇଁ ସେ ଆଜି ପ୍ରସ୍ତୁତ

ନିଜ ସୁଖ ସ୍ୱପ୍ନ କୁ ନିଜ ହାତରେ ଭାଙ୍ଗିଦେଇ 

ମନର କୋହ କୁ ମନରେ ମାରି ଦେଇଛି ସେ,

ମିଛ ସମ୍ପର୍କ ର ବନ୍ଧନକୁ ଡରି 

ସେ ଆଜି ଭୁଲିଯାଇଛି ତା' ଜୀବନର ସତ୍ୟତା ।॥୫॥


ସମୟ ବଦଳୁଛି,

ତା' ସହ ତାଳ ଦେଇ ବଦଳୁଛି ସମାଜ

ନାରୀ ର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ସରକାର ନେଉଛନ୍ତି ନୂତନ ପଦକ୍ଷେପ 

ଶିକ୍ଷାକ୍ଷେତ୍ର ରେ ଦିଆଯାଉଛି ଅଗ୍ରାଧିକାର

ଅନ୍ଧକାରରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ବନ୍ଦ କାରାଗାର ରୁ

ନାରୀ ଏବେ ମୁକୁଳୁଛି ॥୬॥


ନାରୀ ର ସ୍ୱତନ୍ତ୍ରତା,

ନିଜସ୍ୱ ମନ୍ତବ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତ କରିବାର ଅନୁମତି ସଙ୍ଗେ 

ନିଜ ଇଚ୍ଛା ରେ ଜୀବନ ବଞ୍ଚିବାର ସ୍ଵାଧୀନତା

ଏହା ହିଁ ଅଟେ ନାରୀ ସଶକ୍ତିକରଣ ର ବାସ୍ତବତା ॥୭॥



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational