Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

3  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

ମଣିଷ ଏକ ସାମାଜିକ ପ୍ରାଣୀ

ମଣିଷ ଏକ ସାମାଜିକ ପ୍ରାଣୀ

1 min
200



ମନୁଷ୍ୟ ପଶୁ ପକ୍ଷୀ କୀଟ ପରି 

ପ୍ରାଣୀ ଅଛନ୍ତି ଯେତେ

ହୃଦୟ ଭିତରେ ଛବିଳ ଭାବ ସଦା 

ସର୍ବତ୍ର ବିଦ୍ୟତେ  ।


ଜନମି ଅଛନ୍ତି ବିଭିନ୍ନ ମଣିଷ ଏହି 

ପୃଥିବୀ ବକ୍ଷରେ

ମଣିଷ ଏଠି ବନ୍ଧା ହୁଏ ସେମାନଂକ 

ସହ ଭାବନାରେ ।


ମଣିଷ ଭାବନାରେ ଅଛି ବିବିଧତାର

 ଭାଷଣ ବିବିଧ ଭୂଷଣ

ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ମାର୍ଗରେ ସରବ ମଣିଷର 

ଅଟେ ଜୀବନ ଦର୍ଶନ ।


ମଣିଷ ମନ ମନ୍ଦିରରେ ଅଛି ବିରହ 

ମିଳନର ସ୍ବର 

ଭାବନା ସତ୍ୟ, ଶିବ, ସୁନ୍ଦର, ସାମ୍ୟ 

ଆଉ ମୈତ୍ରୀର ।


ରହିଛି ଖସଡ଼ା ଶିଉଳି କାମନାରୂପୀ 

ପୋଖରୀ ତୁଠର

ମଧ୍ୟ ରହିଅଛି ସେ ଲେଲିହାନ ଶିଖା 

ଅପବାଦର ଡର ।


ବୃଦ୍ଧ ବାଳକ, ପୁରୁଷ ମହିଳା, ନାସ୍ତିକ 

ଅବା ଧାର୍ମିକ ହେଉ

ବ୍ୟକ୍ତି ରାଜା ଅବା ଦୁଃଖି ରଙ୍କି ଅରକ୍ଷିତ 

ଭୁଭୁକ୍ଷୁ ହେଉ  ।


ଆବେଗ, ମୋହ, ମୋହାଛନ୍ନ ସ୍ବପ୍ନ ତ 

ଅଛି ସମସ୍ତଙ୍କର

ଜୀବନ ଯୌବନ କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ ପାଣିର 

ଫୋଟକା ସାରୁ ପତ୍ର ଉପର ।


ଚାଲିବାକୁ ପଡେ ଅଗମ୍ୟା ଗମନ ଅମା

 ଅର୍ଗଳି ପଥର

ପ୍ରତ୍ୟେକ ମନୁଷ୍ୟ ନିର୍ଭରଶୀଳ ଅନ୍ୟର

ସମ୍ବେଦନଶୀଳତାର ।


ତେଣୁ ତ ମଣିଷକୁ ଏକ ସାମାଜିକ 

ପ୍ରାଣୀ କୁହାଯାଏ 

ଗଣ ପାଇଁ ଏକ ମନୁଷ୍ୟର ଜୀବନକୁ 

ପଣ ଲଗା ଯାଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract