Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Classics Inspirational

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Classics Inspirational

ମିଛୁଆ ମଣିଷ କାହାର ନୁହଁନ୍ତି

ମିଛୁଆ ମଣିଷ କାହାର ନୁହଁନ୍ତି

1 min
240


ଛୁଆ ଦିନୁ ହୃଦୟରେ ଅଛି ଇଛା

ମୋର 

ହେବି ସୁଯୋଗ୍ୟ ସନ୍ତାନ ଭାରତ

ମାତାର ।


ସର୍ବ ମଣିଷ ସୁଖ କାମନା, ବିଶ୍ଵ

ମାତୃକାର

ଏ ତତ୍ତ୍ଵକୁ ଧରିଛି, ଯାହା ମୂଖ୍ୟ, ହିନ୍ଦୁ

ଧର୍ମର ।


ଦିନ ରାତି ପରି ସୁଖ ଦୁଃଖ ମଣିଷ

ଜୀବନ

ସୁନ୍ଦର ସମାଜ ହୁଏ, ଥିଲେ ସରଳ

ମଣିଷ ପଣ ।


କିଛି ମଣିଷ ପ୍ରକୃତି, ଆଶ୍ରୟ ନିଅନ୍ତି

ମିଥ୍ୟାର,

ସୁମଧୁର ରୂପ କାନ୍ତିରେ ହୁଅନ୍ତି

ଓସ୍ତାଦ ଅଭିନୟର ।


ମଧୁର ବଚନ, ଡ୍ରାମାଵାଜୀ ସୁନ୍ଦର

ସ୍ୱଭାବରେ, 

ଜାଣି ପାରିବନି କୁଆଡେ ତାଙ୍କର

ଗତି ହୁଏରେ ।


ସେ ଲୋକ ମିଛ କଥାରେ ପ୍ରଲୋଭିତ

କରେ 

ଧର୍ମ ନାମେ ଖାଲି ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଭାବ

ସେ କି ଚିନ୍ତିବ ସଂସାରେ ।


ମିଛୁଆ ମଣିଷ କାହାର ନୁହଁନ୍ତି,

ଅନ୍ୟକୁ ଠକନ୍ତି,

ନିରୀହ ମଣିଷ ସବୁ ଠକାମୀର

ଶିକାର ହୁଅନ୍ତି ।


ଦିଵ୍ୟ ଜ୍ଞାନ ସୃଷ୍ଟ, ଧର୍ମ ନିରପେକ୍ଷତା,

ମୂଖ୍ୟ ଚିନ୍ତାଧାରା,

ସମ୍ବିଧାନର ମୂଖବନ୍ଧରେ ସ୍ଥାପିତ ଏକ

ମୈ‌‌।ଳିକ ଧାରା ।


ସେହି ଚନ୍ଦନ ଚର୍ଚ୍ଚିତ ଗୁରୁ ଗମ୍ଭୀରର

ଭାଷା,

ମିଛୁଆ ମଣିଷ ଯୋଗୁଁ, ଆଜି ଯାଇଛି

ହଜି ସମାଜେ, ସେ ଆସ୍ଥା ଓ ଭରସା ।


ଏହା ନିଶ୍ଚିତ, ଜୀବନ ଯାହାର ଵିଶ୍ଵ

ସେଵା ଲାଗି,

ସେ ଅମୃତର ବାଣୀ ହାସଲ ପାଇଁ

ସୁପ୍ତ ପ୍ରାଣ ଉଠିବ ଦିନେ ଜାଗି ।


ଟଙ୍କା ପଇସା କେଇଟା ପାଇଁ ତୁ ଜନ

ଗଣ ଠାରୁ ଦୂରେଇ ଗଲୁ,

ପୁଂଜିପତି ପାଇଁ ମୋ ଦେଶର ଜଳ,

ଜମି, ଜଙ୍ଗଲ ବିକି ଦେଲୁ ।


ପେଟର ଭୋକ, ମନର ଦୁଃଖ, ଠକ

ଯିଏ, ଜାଣି କି ପାରିବ

ନୟନଭରା ଲୁହ ଥିବା ଶ୍ରମଜୀବୀ

ଜନ ଜାଗି ନିଶ୍ଚିତ ନୂଆ ଦୁନିଆ ଆଣିବ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract