Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sriman Bapu

Abstract Inspirational Others

3  

Sriman Bapu

Abstract Inspirational Others

ମଧ୍ୟମ ପଥ

ମଧ୍ୟମ ପଥ

1 min
239



ପାହାଚେ ପାହାଚେ କରି 

ଅହରହ ଟାଣି ହୋଇ ଚାଲିଛି 

ତଳକୁ କି ଉପରକୁ ଜାଣିବା ଟା ମୁସ୍କିଲ୍ ।


ଜୀବନ ପାହାଚରେ ଚଢ଼ିବା ଖସିବା

ଉଭୟ ବଡ଼ କାଠିକର ପାଠ 

ପୁଣି ଏକ ମାତ୍ର ଶେଷ ଗନ୍ତବ୍ୟ ।


କିଏ ବା କାହାକୁ ଅଟକାଇ ପାରିବ ?

ସମସ୍ତେ ଯାଉଛନ୍ତି ତୁ ବି ମାଡ଼ି ଚାଲ୍ ।


ତୋ ଅକ୍ତିଆରରେ କିଛି ତ ନାହିଁ 

ଯଦି କେବେ ଆସି ବି ଯାଏ

ତୁ କ'ଣ ଏ ସ୍ରୋତକୁ 

ନିଜ ମନ ମୁତାବକ ମୁହାଁଇ ନେଇ 

ନୂଆ ଉଦେଶ୍ୟଟିଏ ଦେଇ ପାରିବୁ ?


ଦଳିତ ନିଷ୍ପେସିତଙ୍କ ମୁକ୍ତିଦାତା ସାଜିବୁ 

ନା ଏକଛତ୍ରବାଦୀ ସମ୍ରାଟ ହେବୁ ? 

କେଉଁ ସ୍ୱପ୍ନକୁ ତୁ ଆଗ 

ଆଉ କାହାକୁ ପଛେ ପୂରଣ କରିବୁ ? 


ଯୌବନରେ ଦେଖିଥିବା ସ୍ୱପ୍ନ ସବୁର 

ନା ଟିକିଏ ବି ଚମକ ଅଛି ନା ଆକର୍ଷଣ  

ଆଉ ନୂଆ ସ୍ୱପ୍ନଟିଏ ଦେଖିବାକୁ 

ଶକ୍ତି କି ଆଗ୍ରହ ବି ନାହିଁ ।


ଏ ଲାଭଖୋର ମନ 

ଲାଭ ପାଉଥିବା ଯାଏଁ 

ଭଲଲୋକିର ମୁଖା ପିନ୍ଧିଥିବ 

ଥରେ ପାନରୁ ଚୂନ ଖସିଗଲେ 

ମୁଖା ତଳେ ଢ଼ୋଳାଉ ଥିବା 

ସେ କୃର ଆଉ କୁତ୍ସିତ ରୂପଟି 

ଚେଇଁ ଉଠିବାକୁ କ୍ଷଣେ ବି ସମୟ ନେବନି । 


ମିଛର ଆଉ ପ୍ଲାଷ୍ଟିକର ଚାହିଦା ସର୍ବତ୍ର

ଏହି ମିଛର ସାହାରା ନେଇ 

ତୁ ବି ପାରୁ ଯାଏଁ ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥକୁ 

ଚିରସ୍ଥାୟୀ କରିବାର ବୃଥା ପ୍ରୟାସ କରିଚାଲ୍ 

ଆଉ ବହି ଚାଲ୍ ଅବିରତ ଅବିଶ୍ରାନ୍ତ ।

 

ନ ହେଲେ ପଡ଼ିରହ ଲଙ୍ଗଳା ଆକାଶକୁ ଚାହିଁ 

ବୈଶାଖର ଶୁଷ୍କ ତୃଷାର୍ତ୍ତ ପୋଖରୀ କୂଳେ

ଅଖୋଜା ଅଲୋଡ଼ା ଉତ୍ତପ୍ତ ପଥରଟିଏ ପରି ,

ଦିଅଁ ନଥିବା ପରିତ୍ୟକ୍ତ ଭଙ୍ଗା ମନ୍ଦିରଟିଏ ଭଳି

କିମ୍ବା ଗାଁ ମଶାଣିର କିଆବୁଦା ମୂଳେ 

ଆଣ୍ଠେଇ ପଡ଼ିଥିବା ଫଟା ମାଲହାଣ୍ଡିଟିଏ ଯେମିତି ।


ପାରୁଛି ଯଦି ଏ ଭିଡ଼ରେ ଭିଡ଼ ହୋଇ ମିଶି ଯା 

ନହେଲେ ଅସ୍ପୃଶ୍ୟ ବିଦ୍ରୋହୀଟିଏ ହୋଇ 

ନିଃସଙ୍ଗ ବହିଷ୍କୃତ ଜୀବନକୁ ଆଦିରି ନେ

ଏହା ଛଡ଼ା ମଧ୍ଯମ ପଥଟିଏ ବି ଅଛି ,

ଅନ୍ଧ ମୁକ ଆଉ ବଧୀର ହୋଇ ବଞ୍ଚିବା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract