Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anupama Sahu

Abstract

4  

Anupama Sahu

Abstract

ମାୟା ସଂସାର

ମାୟା ସଂସାର

1 min
496



ମାୟା ସଂସାରରେ 

ଭ୍ରମି ନିରତରେ

ବିଷୟା ମୋହରେ ପଡି ।

ଧନ ଦାରା ସୁତ 

ପୁତ୍ରୀ ଭୃତ୍ୟ ମିତ୍ର

ସହିତ ହୋଇଛେ ଜଡି


କି କାରଣେ ଆମେ 

ଆସିଛେ ଏ ଧାମେ

କିବା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ସାଧନେ ।

କିଏ ଅଟେ ମୁହିଁ

ଆସିଅଛି କାହିଁ

ପ୍ରଶ୍ନ ମୋର ମନେ ।


ଖାଇବା ପିଇବା

ଧନ ଅରଜିବା

ଅନ୍ୟାୟ ଅନୀତି କରି ।

ଆସିଅଛୁ ଏକା

ଚାଲିଯିବା ଏକା

ନେବା ନାହିଁ କିଛି ଧରି ।


ଏକା ସେ ଈଶ୍ଵର 

ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ତାଙ୍କର

ଅନୁଯାୟୀ ଅଭିନୟ ।

କରିବା ଏଠାରେ

ଭୂମିକାନୁଯାୟୀ

ଭୂଲି ଆତ୍ମପରିଚ଼ୟ ।


କିଏ କାହା ପୁତ୍ର

କେ କାର କଳତ୍ର

ନୁହେଁ ବାସ୍ତବରେ ଆମେ ।

ଜୀବନ ନାଟକ

ନାୟିକା ନାୟକ

ମିଥ୍ୟାକୁ ସତ୍ୟର ନାମେ ।


କି କାର୍ଯ୍ୟ ନିମନ୍ତେ

ଆସି ଅଛୁ ମ6ର୍ତ୍ତ୍ୟ

ବିସ୍ମରଣ କରିଦେଇ ।

ଅଚେତନ ହୋଇ

ସୁଖ ସୁରା ପିଇ

ଜୀବର ବନ୍ଦନା ଗାଇ ।


କ୍ଷିତି ଆପ ତେଜ

ବ୍ୟୋମ ବାୟୁ ହେଜ

ପଞ୍ଚଭୂତେଗଢା ଦେହ ।

ପାଞ୍ଚ ମନ ସାଥେ

ପଞ୍ଚବିଂଶ ରଥେ

ଟାଣେ ଦୃଢେ ମନ ହୟ ।


ବିବେକ ଲଗାମ

ଲଗାଇ ନ ଭ୍ରମ 

ସଦ ପଥ ଯାତ୍ରୀ ହୋଇ ।

ଭୁଲିବା ଅନିତ୍ୟ 

ଆଚ଼ରିବା ନିତ୍ୟ 

ସତ୍ୟଜୟଗୀତି ଗାଇ ।


ଆତ୍ମାନୁସନ୍ଧାନୀ 

ବ୍ରହ୍ମବେତ୍ତା ଜ୍ଞାନୀ

ମୂଳସ୍ୱରୂପ ଲୋଡ଼ିଲେ ।

ଏ ମାୟା ସଂସାର

ରଜ୍ଜୁରୁ ନିସ୍ତାର

ହୋଇ ମୁକତି ଲଭିଲେ ।


ଦିବ୍ୟନର ଜନ୍ମ

ବିଶୁଦ୍ଧ କରମ

ନିତ୍ୟାନନ୍ଦ ପ୍ରାପ୍ତି କରି ।

ଆଚରି ଧରମ

ଜୀବକୁ ପରମ

ଧରମ ତତ୍ତ୍ଵ ବିଚାରି ।


ସତ୍ଵ ରଜ ତମ

ଗୁଣ ଅନୁକ୍ରମ

ନିର୍ବାଚନ ସ୍ଵୟମ୍ କରି ।

ଶାଶ୍ଵତ ଜୀବନ

କରିବା ଯାପନ

ମାନବ ପ୍ରବୃତ୍ତି ଧରି  ।


ମାୟା ସଂସାରରେ

ଇନ୍ଦ୍ରଜାଲ ଘେରେ

ଦୃଷ୍ଟି ବନ୍ଧନେ ଅଦୃଶ୍ୟ ।

ସେ ଐନ୍ଦ୍ରଜାଲିକ

ସବୁରି ମାଲିକ 

ସତ୍ୟ କରିବେ ପ୍ରକାଶ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract