Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ajit Kumar Raut

Abstract

4  

Ajit Kumar Raut

Abstract

ମା

ମା

1 min
380


କିଏ ସେହୁ ହେବ ମା ପରି ଭାବେ

ଗର୍ଭରେ ଥାଏ ସନ୍ତାନ ତା ଯେବେ

ବୁଝେ କିଏ ବା ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ତେବେ

ନ କରେ ପ୍ରକଟ ମା ମୋ କେବେ ସେ

ମମତା ଭରା ତା ହୃଦ ଯେ

ୠଣ ତାର କେବେ କି ସୁଝି ପାରିବ

କରିବା ସେବା ତାଙ୍କରି ଯେ ।


ମା ହାସମୟି ଚାରୁ ଭାଷମୟୀ

ଜନ୍ମଦାତ୍ରୀ ପରା କରୁଣାମୟୀ 

ପୁଣି ଯେ ଅଟେ ମା ମମତାମୟୀ

ଅବଦାନ ଅବା କିଏ ଭୁଲିବି ସେ

ଆଦର କରିବି ସଦା ଯେ

ପଥେଆସୁଯେତେ ବିଘ୍ନବାଧା ଏଠି

ଖୁସିରେ ରଖିବି ତାଙ୍କୁ ଯେ ।


ଭୁଇଁ ଛୁଇଁଲି ଦୁନିଆ ଦେଖିଲି

ଚାଲି ଶିଖାଇଲା ଚାଲି ଶିଖିଲି

କହି ଶିଖାଇଲା କହି ଶିଖିଲି

ସତ୍ୟ ଅହିଂସାର ପାଠ କୁ ଦେଲା ସେ

ଧର୍ମ  କର୍ମ ଜ୍ଞାନ ମନ୍ତ୍ର ଯେ

ପୁଣି ଶିଖାଇଲା  ମନୁଷ୍ୟ  କର୍ତ୍ତବ୍ୟ 

ମା ଯୋଗୁଁ ଟି ଏ ଜୀବନ ଯେ ।


ମା ଭାଷା ପରା ମୋର ମାତୃଭାଷା

ଭାଷା  ସୁରକ୍ଷାରେ  ରଖିବି ଆଶା

ଥିବା ଯାଏ  ପ୍ରାଣ ଥିବ  ଭରସା 

ଓଡ଼ିଆ ର ଶିକ୍ଷା ବିଚ୍ଛିନ ଭୂମି ସେ

ବୁଝିବେ ଓଡ଼ିଆ ଜନ ଯେ

ନୂଆ ଏ ଭାରତେ ଅମୃତ କାଳରେ

ସମ୍ଭବ ଟି ହେବ ଏହୁ ଯେ ।


ନିଦ୍ରା ପରିହରି ଉଠ ହେ ଭାଇ

ମା ଓ ମାତୃଭାଷା ସୁରକ୍ଷା ଗାଇ

ମନୁଷ୍ୟ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଅଟେରେ ଏହି

ରାଷ୍ଟ୍ର ଭକ୍ତି ପ୍ରୀତି କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପରା ସେ

ତାହାରି ପାଇଁ ଏ ଜୀବନ ଯେ

ଜାଗ୍ରତ ରହିବା ଜୀବନ ଯାତ୍ରାରେ

ଗଣ୍ଠି ବାନ୍ଧି ଥିବା କର୍ମେ ଯେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract