Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

LALIT MOHAN DASH

Abstract Classics Inspirational

4  

LALIT MOHAN DASH

Abstract Classics Inspirational

ଲାଲ୍ ମାଟିର ଲାଲ୍ ସଲାମ୍

ଲାଲ୍ ମାଟିର ଲାଲ୍ ସଲାମ୍

1 min
4


ଲାଲ୍ ମାଟିର ଲାଲ୍ ସଲାମ୍

    ଘେନ ହେ ଶହୀଦ୍ ଘେନମୋର,

ଏକସ୍ତରୀ ତମ ଶ୍ରାଦ୍ଧବାର୍ଷିକୀରେ

    ଘେନ ମୋର ଭକ୍ତି-ପୁଷ୍ପହାର ।

ତୁମ ସମାଧିର ପୀଠସ୍ଥଳେ,

ସର୍ବହରା ମୁଁ ଶାନ୍ତିର ସୁରେ

    ତୁମଗୀତଗାଏଁ ତାଳେତାଳେ।। 


ତୁମେ ଏ ମାଟିର ଚ଼ିର ବନ୍ଦ୍ୟ ହେ

    ତୁମେ ମୁକ୍ତିର ମଧୁ ଛାନ୍ଦ,

ମମତାର ଝରାଶେଫାଳୀ ହେ ତୁମେ

     ତୁମେହିଁ ତ ବିଶ୍ବ ବନ୍ଦ୍ୟ ।

ତୁମେ ଅଲିଭା ଶିଖାର ଜ୍ୟୋତି,

ସାଗରବେଳାର ଶାମୁକା ଗଦାରେ

    ତୁମେଗୋଟେଗୋଟେ ମୋତି।।


ତୁମ ବୀରତ୍ବର ଅମଳିନ-ଗାଥା

    ଇତିହାସୁ କିଏ ପଢି଼ନାହିଁ,

ବିଶ୍ବାସ ଆଉ ଅବିଶ୍ବାସର

    ସଂଜ୍ଞା କିଏସେ ବୁଝି ନାହିଁ।

ତଥାପି ସମୟ ଧୋକାଦିଏ,

ସ୍ବାଧୀନତା ଆଜି ମଣିଷ ଭିତରେ

    ସ୍ବେଚ୍ଛାଚ଼ାରିତାର ରୂପନିଏ।।


କାହିଁକି କେଜାଣି ଆଖିରେ ଆଖିରେ

    ପରଳ ତ ଆଜି ଯାଏ ଘୋଟି,

କଲ୍ୟାଣକାରୀ ଚେତନା-ସମୂହ

    ମଣିଷ ଭିତରୁ ଯାଏ ହଟି ।

ମାଟି ମାଆ ଛାତି ଯାଏଫାଟି,

କାରା-ସମ ଲାଗେ ଧରା-ସୁନ୍ଦର

    ଅସହ୍ୟ ଅସହ୍ୟ ଜ୍ବାଳାଏଠି ।।


ଏଠି ଖାଲି ଆଜି ହିସା-ଇଗଲ୍

    ସ୍ବାର୍ଥ ର ଉଗ୍ର-ଅଜଗର,

ବିଷ-ବଳୟରେ ବିଶ୍ବାସ ହଜେ

    ନିଃଶ୍ବାସ ହୋଇଯାଏ ପର।

ଇଗଲ୍ ର ଉଗ୍ର ପଞ୍ଝାତଳେ,

ମାଟିର-କବିତା ଛଟପଟ ହୁଏ

    ମହାକାଳ ହସେ ବିକଟାଳେ।।


ତଥାପି ତ ଆଜି ମୋ ମନ ତଳର

    ଅକୁହାବେଦନା ଯେତେଯେତେ,

ରୁଦ୍ଧ କଣ୍ଠରୁ ଅଜଣା-ଆବେଗେ

    ଝରି ଆସୁଅଛି ଅବା ସତେ।

ଆଖିରେ ଲହଡି଼ ଭାଙ୍ଗେ ଲୁହ,

ହେ ଶହୀଦ୍ ତୁମେ ଶୂନ୍ୟରେ ଥାଇ

    ଅଭୟ ଆଶୀଷ ଟିକେ ଦିଅ ।।

   



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract