Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

କର୍ତ୍ତବ୍ୟ

କର୍ତ୍ତବ୍ୟ

1 min
283



କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ହେଉଛି ବଞ୍ଚିବାର ପାଇଁ 

    ଜୀବନର ଏକ ପନ୍ଥା  

ସେ ପନ୍ଥାରେ ପାଦ ରଖି ଦେଇ ସିଏ

     ଚାଲି ଯାଉଥାଏ ଏକା ।


ହାରିବା ଜିତିବା ଖୋଜି ତ ନ ଥାଏ 

     କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ରତ ଥାଏ 

ମିଳୁ ଅପମାନ ବା ସନମାନ ନା

    ସେଥି ପ୍ରତି ଦୃଷ୍ଟି ଥାଏ ।


କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ତା ପାଇଁ ଅଟେ ଭଗବାନ 

    କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ମୂଳରେ ସବୁ 

ନିଜ କର୍ତ୍ତବ୍ୟର ଦକ୍ଷତା ବଳରେ

    ଯଶ କୀର୍ତ୍ତି ଅର୍ଜେ ସବୁ ।


ଯେଉଁ କର୍ମ ଯିଏ ଯେମିତି ତ କରେ 

     ସେମିତି ଫଳ ସେ ପାଏ

ବାମ ହାତ ପାପ ଡାହାଣ ହାତ କି 

    କୁହ କେବେ ନେଇଥାଏ ।


ପ୍ରଭୁଙ୍କର ପାଦେ ଭକତି କରିଲେ

    ପ୍ରଭୁ କୃପା ମିଳିଥାଏ 

ଅସାଧୁ ସଙ୍ଗରେ ଦିନ ବିତାଇଲେ

    କୁକର୍ମ ଭୋଗିବା ହୁଏ ।


ଛୋଟରୁ ଯେ ସର୍ବେ ହେଇଥାନ୍ତି ବଡ

     କର୍ମକୁ ଛୋଟ ନ ଭାବ 

ତାହାରି ଭିତରେ ନିଷ୍ଠାର କର୍ତ୍ତବ୍ୟେ

     ସୁଫଳ ହୁଏ ଉଦ୍ଭବ ।


କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଜୀବନେ ସବୁଠାରୁ ବଡ

    ବୁଝା ଯାଇଛି ଗୀତାରେ 

ମହାଭାରତ ଯୁଦ୍ଧ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ 

    କହିଥିଲେ ଅର୍ଜୁନରେ ।


ଏମିତି ଜଣେ ତ ଦୁନିଆରେ ନାହିଁ 

     କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଯେ କରି ନାହିଁ  

ସତ୍ କର୍ତ୍ତବ୍ୟେ ପ୍ରଭୁ ଶାନ୍ତି ହେଇଥାନ୍ତି

    ଆଶ୍ରୟ ଯେ ଥାନ୍ତି ଦେଇ ।


ଛପନ କୋଟୀ ଯେ ଜୀବଜନ୍ତୁ ଦେଖ

    ସର୍ବେ ଥାନ୍ତି କାର୍ଯ୍ୟରତ

ପିମ୍ପୂଡିଟିଏ ବି ଅଶିଶ୍ରାନ୍ତ ଦେଖ

    କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ଦିବାରାତ୍ର ।


ମହୁମାଛି ଟିଏ ଏ ଫୁଲ ସେ ଫୁଲ 

    ଉଡି ମହୁ ଶୋଷି ନିଏ

କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ହେଳା କରେ ନାହିଁ କେବେ

    ନର ଉପକାର ପାଏ ।


ଗୁରୁଙ୍କ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଗୁରୁ କରି ଥାନ୍ତି 

     ଶିଷ୍ୟଟି ତାର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ 

ସମସ୍ତଙ୍କୁ କର୍ମ ଦେଇଛନ୍ତି ପ୍ରଭୁ

    ଯେଝା କର୍ମେ ଯେଝେ ଲିପ୍ତ ।


ପିତା ମାତା କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଯେ କରୁଥାନ୍ତି 

     ସନ୍ତାନ ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ 

ସନ୍ତାନ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ବୃଦ୍ଧ ବୃଦ୍ଧା ବେଳେ

    ସାହାରା ଥାଆନ୍ତି ହେଇ ।


ଘରର ମୂରବୀ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ହେଉଛି

        ଏକାଠି ରଖିବା ପାଇଁ 

କୁଳବଧୂଟିଏ କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ରତ

         ପରିବାର ସୁଖ ପାଇଁ ।


ଦାୟିତ୍ବ ନେବାଟା ବଡ କଥା ନୁହେଁ 

      କର୍ତ୍ତବ୍ୟ କରିବା ବଡ

କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ଟିକେ ଅବ ହେଳା ହେଲେ

     ଆସି ଯିବ କାଳ ଝଡ ।


ନିଜ କର୍ତ୍ତବ୍ୟର ଦାୟିତ୍ବବୋଧତା

      ଠିକ୍ ରେ ନିର୍ଭା କଲେ

ଜୀବନରେ କେତେ ଶାନ୍ତି ମିଳି ଥାଏ

     କରେ ଯିଏ ଜାଣେ ଭଲେ ।


ଠିକ୍ ସେ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ କରି ନ ପାରିଲେ

     ଦାୟିତ୍ବ କେବେ ନିଅନି 

ଟିକେ ଅବହେଳା ଅବା ଭୁଲ୍ କରି

      ଧ୍ବଂସ କାରଣ ହୁଅନି ।     


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract