Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bidyadhar Mantry

Abstract Others

4  

Bidyadhar Mantry

Abstract Others

କଳା ବାମନ

କଳା ବାମନ

2 mins
12



କେଉଁ କଳା ଥିଲା ଦ୍ଵାପର ଯୁଗରେ

କଳା କାହ୍ନୁ କାଳିଆର

ଝୁରୁଛି ଯମୁନା ଝୁରେ ଗୋପାଙ୍ଗନା

ରାଧା ନେତ୍ର ଝର ଝର ।


କଳା ପ୍ରିୟ କାହ୍ନୁ କେତେ କଲା କେଳି

ସାକ୍ଷୀ ଅଛି କୁଞ୍ଜବନ

କାହ୍ନୁ କଳା ବୋଳି ଗୋପପୁର ବାଳୀ

କାହ୍ନୁ ପ୍ରେମେ ହେଲେ ମଗ୍ନ ।


ଏ କଳି କାଳରେ ଷୋଳ କଳା ଧରି

ପରମବ୍ରହ୍ମ ଜଗନ୍ନାଥ

ନୀଳାଚଳ ଧାମ ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ରେ ବିରାଜି

କାଳିଆ ରୂପେ ବିଦିତ ।


ରତ୍ନସିଂହାସନେ ଦାରୁ ବ୍ରହ୍ମ ରୂପେ

ଉଭା ପ୍ରଭୁ ନୀଳମଣି

ଭଉଣୀ ସୁଭଦ୍ରା ଚକ୍ର ସୁଦର୍ଶନ

ସଙ୍ଗେ ଭାଇ ହଳପାଣି ।


କୋଟି କନ୍ଦର୍ପଙ୍କ ରୂପର ସମ୍ଭାର

ରୂପ ହିଁ ବର୍ଣ୍ଣନାତୀତ

ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ବୈକୁଣ୍ଠରେ ଅଧା ଗଢା ଦିଅଁ

ଲୀଳା ହୁଏ ପ୍ରକଟିତ ।


ଭକତ ବତ୍ସଳ ଭାବର ଠାକୁର

ଭକ୍ତ ହୃଦ ଗଣ୍ଠି ଧନ

ଭକତି ଭାବରେ ବିହ୍ବଳିତ ପ୍ରାଣେ

ଦର୍ଶନେ ଜୀବନ ଧନ୍ୟ ।


ସର୍ବେ ଏକାକାର ନାହିଁ ଭେଦଭାବ

ଆନନ୍ଦ ବଜାରେ ତୃପ୍ତି

ଶ୍ରଦ୍ଧା, ଭକ୍ତି, ଅନୁରାଗର ଡୋରିରେ

ଭକ୍ତ ହୃଦୟେ ସମ୍ପ୍ରତି ।


ମାନବୀୟ ଲୀଳା ହୁଏ ପ୍ରକଟିତ

ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ରରେ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିରେ

କେତେ ବେଶ ହୁଏ କେତେ ପଟୁଆର

ପର୍ବ ପର୍ବାଣୀ ଆକାରେ ।


ରଥ ଯାତ୍ରା ବେଳେ ସ୍ଵୟଂ ଜଗନ୍ନାଥ

ଆଖ୍ୟା ବାମନ ନାମରେ

ରଥେ ଥାଇ ଭକ୍ତ କରିଲେ ଦର୍ଶନ

ସର୍ବ ପାପ ତାପ ହାରେ ।


ନନ୍ଦିଘୋଷେ କଳା ବାମନ ରୂପରେ

ଦିଅ ପ୍ରଭୁ ଦରଶନ

ସକଳ କଳୁଷ ନାଶ ହୋଇଯିବ

ଘୁଞ୍ଚି ଯାଉ ପୁର୍ନଜନ୍ମ ।


ଶୁନ୍ୟସ୍ଥାନ ଭରି ଦିଅ ଜୀବନରେ

ଦିବ୍ୟ ପ୍ରକାଶେ ତୁମର

ନୀଳ କନ୍ଦରରେ ନୀଳାଦ୍ରି ବିହାରୀ

ଅଭିଷ୍ଟ ପୂରଣ କର ।


କରପତ୍ର ଯୋଡ଼ି ନିଷ୍ଠା ସହକାରେ

କରୁଅଛି ପ୍ରଣିପାତ

ହୃଦୟର ଭାବ ସହିତ ଲୋତକେ

ଶ୍ରୀଚରଣ ହେଉ ଧୌତ ।


ଆରତଜନର ନାଶି ପାପ ତାପ

କଷଣ ହେଉ ମୋଚନ

ହେ କଳା ବାମନ ଶୁଣ ନିବେଦନ

ଶ୍ରୀଚରଣେ ଦିଅ ସ୍ଥାନ ।


ଅନାଦି ଅନନ୍ତ ନାହିଁ ଆଦି ଅନ୍ତ

ତୁମେ ଯେ ରହସ୍ୟମୟ

କିପରି ବର୍ଣ୍ଣିବି ତୁମରି ମହିମା

ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବର୍ଣ୍ଣନୀୟ ।


"ରଥେ ତୁ ବାମନମ୍ ଦୃଷ୍ଟ୍ବା ପୁନର୍ଜନ୍ମ ନ ବିଦ୍ୟତେ "

ଉକ୍ତି ରହିଛି ସଂସାରେ

ଛଳୟସି ବିକ୍ରମେଣ ବଳୀମଦ୍ଭୁତ ବାମନ

ପଦନଖ ନିର ଜନିତ ଜନ ପାବନ

ଜୟ ଜଗଦୀଶ ହରେ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract