Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଖବର କାଗଜ

ଖବର କାଗଜ

2 mins
365



ପ୍ରଭାତ ହୋଇଲେ ପହିଲି ସୁରୁଯ

    ଧରିତ୍ରୀକୁ ଛୁଇଁ ଯାଏ

ଘର ଅଗଣାରେ ଖବର କାଗଜ 

    ନଜରକୁ ପଡି ଥାଏ ।

ଖବରକାଗଜ ଖବରକାଗଜ 

   କହି ଡାକ ଛାଡୁଥାଏ

ତାହାରି ଡାକରେ ଆଖି ନିଦ ଆପେ

    କେଉଁ ଆଡେ ହଜି ଯାଏ ।

ଖବରବାଲାଟି ଖବର କାଗଜ

    ଗଳି କନ୍ଦି ନେଇ ଦିଏ

ଯିଏ ମଗାଏତ ତାହାରି ଦୁଆରେ

    ହାଜର ତ ହେଇଥାଏ ।

ଖରା, ବର୍ଷା, ଝଡି ,ଶୀତ କାକରକୁ

    ଡରେ ନାହିଁ କେବେ ସିଏ

ସାଇକେଲ୍ ଚଢି ଘର ଘର ବୁଲି

    ଖବର କାଗଜ ଦିଏ ।

ସାମ୍ବାଦିକ ଚାରି ଆଡେ ବୁଲି ବୁଲି

    ଖବର ସଂଗ୍ରହ କରେ

ଦିନ ସାରା ଯାହା ଘଟି ଯାଇଥାଏ

    ଲେଖାଯାଏ ପେପରରେ ।

ନିଜ ଜୀବନକୁ ବିପଦେ ପକାଇ

   ଦେଶ ସେବା ସିଏ କରେ

ତା ପାଇଁ ଦେଶ ବିଦେଶ ଖବର

   ଏ ମଣିଷ ଜାଣି ପାରେ ।

ଘରେ ବସି ଥାଇ ଖବର କାଗଜ

   ପଢୁଥାଏ ଖୁସି ହୋଇ

କେତେ ଯେ ଉନ୍ନତି କେତେ ଅବନତି

   ବସି ଜାଣି ପାରୁ ଥାଇ ।

କେତେ ଯେ ଦୁର୍ନୀତି କେତେ ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର 

    ସବୁ ଲେଖା ହେଇଥାଏ

କେତେ ଯେ ଶୋଷଣ ନାରୀ ବି ଧର୍ଷଣ

    ଜଳ ଜଳ ଲେଖାଥାଏ ।

କେତେ ଗୁଣ୍ଡାଗିରି କେତେ ଦାଦାଗିରି

    ଭଦ୍ରମୂଖା ଲୋକ କେତେ

ହେଉ ରାଜନେତା କି ଅବା ଜନତା

    ସବୁ ଲେଖା ଥାଏ ସତେ ।

କେତେ ସୁଶାସନ କେତେ ନ୍ୟାୟବାନ

    ଚାଲେ ସୁଶାସକ କେତେ

ଟିକି ନିଖିଭାବେ ଖବକାଗଜେ

    ଲିପିବଦ୍ଧ ଥାଏ ସତେ ।

କେଉଁଠାରେ ନେତା ଭାଷଣ ଦେଇଣ

    ଉଦ୍ଘାଟନ କରିଥାନ୍ତି

କେଉଁଠି ସହାୟ ହାତ ସେ ବଢାନ୍ତି

    ପ୍ରାଞ୍ଜଳ ଲେଖି ଥାଆନ୍ତି ।

ଦେଶ ଦୁନିଆର ସବୁ ହାଲଚାଲ

    ଟିକିନିଖି ଲେଖାଥାଏ

ତାକୁ ପଢି ଲୋକେ ସବୁ ଜାଣି ନିଜେ

    ସତର୍କରେ ରହୁ ଥାଏ ।

ଘନ ଘନ ଖବରକୁ ପଢା ଯାଏ

   ଦୂରଦର୍ଶନ ଚ୍ୟନେଲରେ

କେତେବେଳେ କଣ ଅବା ଘଟଥାଏ

    ଆସେ ସିଏ ଡଜରରେ ।

ଦରଦାମ୍ କେତେ ବୃଦ୍ଧି ହ୍ରାସ ହୁଏ

    ସମସ୍ତେ ତାହା ଜାଣନ୍ତି 

ତେଣୁ ସହଜରେ ଠକାମୀ ହାତରୁ

    ସେମାନେ ରକ୍ଷା ପାଆନ୍ତି ।

ସହଜରେ କେହି ଠକି ପାରନ୍ତିନି

    ପେପର ଯେ ପଢୁଥାଏ

ଯିଏ ନ ପଢେ ଅନ୍ଧାର ଭିତରେ

    ସର୍ବଦା ତ ରହେ ସିଏ ।

କେତେବେଳେ ଯୁଦ୍ଧ ବିଭୀଷିକା ଦୃଶ୍ୟ 

    କେବେ ବନ୍ୟା ବାତ୍ୟା ହେବ

ପାଣିପିଗ ଗତି ଖବର କାଗଜ

    ସହଜରେ କହି ଦେବ ।

ଖବରକାଗଜ ବାହାରିଲେ ସିନା

    ପେପରକୁ ପଢାଯିବ

ବେତାରକେନ୍ଦ୍ର ବା ଦୂରଦର୍ଶନ ସେ

    କୁହ କାହାକୁ ପଢିବ ?

ସାମ୍ବାଦିକ ସାମ୍ବାଦିକାଙ୍କ ପାଇଁ ତ

     ବାହାରିଣ ଥାଏ ଇଏ

ତାଙ୍କ ପାଇଁ ନେତାମାନଙ୍କ ଆଖିରେ

    ଭୟ ଚିହ୍ନ ରହିଥାଏ ।

ବଦଳାଇ ଦିଏ ସଭିଙ୍କର ନକ୍ସା

    ସତ୍ୟର ପ୍ରତୀକ ଇଏ

ସମସ୍ତଙ୍କ ଗତି ସ୍ଥିତି ପରିସ୍ଥିତି 

    ଅନୁଧ୍ୟାନ କରି ଥାଏ ।

କାହାକୁ ଛାଡେନା ତାହା ନଜରରେ

    ଯିଏ ଯଦି ପଡିଥାଏ

ଭଲ ମନ୍ଦ ସବୁ ନିର୍ଭୀକେ ଲେଖେ ସେ

   ହେଇଥାଉ ପଛେ କିଏ ?

ତାହା ପାଇଁ ଆଜି ଏଇତ ମାନବ 

    ଏତେବାଟ ଚାଲୁ ଅଛି

ଏ ଛୋଟ ହୃଦୟୁ ଶତ ଧନ୍ୟବାଦ 

    ତାକୁ ଆଜି ଦେଉଅଛି ।

ଚିର ସହଚର ସାଥିଟି ଆମର 

    ତାପରି ହୋଇବ କିଏ

ପରମ ବନ୍ଧୁଟି ସିଏତ ଆମର

     ଦୁନିଆ ହସାଏ ସିଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract