Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pranati Panda

Classics

4.5  

Pranati Panda

Classics

କବିର କବିତା —୨

କବିର କବିତା —୨

1 min
360



କବି ନିଜ ମନେ ଆଦରେ ଯତନେ

କବିତାକୁ ଲେଖିଦିଏ ,

ଭାବ, ଭାବନାକୁ ରଙ୍ଗ ତୂଳୀ ଦେଇ

କାଗଜରେ ଛାପିଦିଏ।


କବି ଯେତେବେଳେ ଆନମନା ହୋଇ

ଭାବନାରେ ବହିଯାଏ ,

କବିତା ଛଳରେ ମନର କଥାଟି

କଲମରେ ଲେଖିଦିଏ ।


ଶବ୍ଦ ଉତ୍ପତ୍ତିରେ କାଗଜ କାଳିରେ

ଏମିତିକା ଯାଦୁଥାଏ ,

ଶକ୍ତିଶାଳୀ ବୋମା ଠାରୁ ଭୟଙ୍କର

କବି ଶବ୍ଦ ରଚିଥାଏ ।


ଖୁସି ଥିଲେ କବି ମନ ବନପକ୍ଷୀ

ଗଗନକୁ ଚୁମିଥାଏ ,

ସେତେବେଳେ କବି ସୃଜନ କଳାଟି

ବଉଦରେ ଭାସିଯାଏ ।


କବି ଯେତେବେଳେ ଦୁଃଖରେ ପହଁରେ

ଆଖି କୋଣ ଲୁହଧାରେ ,

କବିର କବିତା କୋହ ମୋହ ହୋଇ

ହୃଦୟ ବିଦାରି ମାରେ ।


କବିର କବିତା ପ୍ରୀତି ପରଷାରେ

ପୀରତି ଉଛୁଳି ପଡ଼େ ,

ବିରହ ବ୍ୟଥାକୁ କବି ଲେଖିଦେଲେ

ବେଦନାରେ ଝରିପଡ଼େ ।


କବି କେତେବେଳେ ଦେଶ ପାଇଁ ଲେଖେ

କେବେ ଲେଖେ ଶିଶୁ ପାଇଁ ,

କେତେବେଳେ ପୁଣି ବ୍ୟଙ୍ଗକୁ ସୃଜୟୀ

ହୃଦୟକୁ ଦିଏ ଛୁଇଁ ।


ପ୍ରକୃତି ଶୋଭାରେ କବି ମନ ପ୍ରାଣ

ଆନନ୍ଦରେ ଝୁମିଯାଏ ,

ପାହାଡ଼, ଝରଣା ପକ୍ଷୀ କାକଳିରେ

ଶବ୍ଦଜାଲ ବୁଣିଥାଏ ।


ରାତ୍ରୀ ଅଭିସାର ତାରା ଗହଣରେ

ପୂର୍ଣ୍ଣମୀ ଚାନ୍ଦକୁ ଦେଖି ,

ଉଷାର ଆଲୋକେ ଆଶାର ସମ୍ଭାରେ

କବିତାକୁ ଦିଏ ଲେଖି। 


ଭାବ ଭରା ଭକ୍ତି ପ୍ରଭୁ ପାଦ ତଳେ

ସମର୍ପଣେ ଢ଼ାଳିଦିଏ ,

ଭଜନ, ଜଣାଣ, ଛାନ୍ଦ, ଚଉପଦୀ 

ସଂକୀର୍ତ୍ତନ କରିଥାଏ ।


କବିର କବିତା ଲତା ପରି ସେ'ତ

ମାଡ଼ି ମାଡ଼ି ଚାଲିଥାଏ ,

ଶବ୍ଦର ଜଳରେ ପହଁରି ପହଁରି 

କୂଳ ଲଂଘି ଟପିଯାଏ ।


କବିତା ରୂପସୀ ଅନୂଢ଼ା ବୟସୀ

ସେ'ତ ଚିର ଯଉବନା ,

କବି କଳପନା କରେ ଆନମନା

ତାକୁ କେ' ବାନ୍ଧି ପାରେନା ।


ଶବ୍ଦର ବିନ୍ଧାଣି ଶବ୍ଦ ଅଭାବରେ 

ମନ ମାରି ବସିଯାଏ ,

ଭାବ ଭାବନାରେ ଶବ୍ଦ ଆଗମନେ

ସମୟ ଧରା ନ ଦିଏ ।


ଦିନ ଯାଇ ରାତି ପହିଯାଏ ସିନା

ଭାବନା ଅନ୍ତ ହୁଏନା ,

ଧରଣୀ ଠୁଁ ନେଇ ଗଗନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶେଷ କେଉଁଠି ଜାଣେନା ।


ବିଦ୍ୟାର ଆଦରେ କବି ଘରେ ଘରେ

ସର୍ବ ମନ ଜିତିଥାଏ,

କବିର କବିତା କାଳଜୟୀ ହୋଇ

ଯୁଗେ ଯୁଗେ ରହିଯାଏ ।


କବି ଲେଖୁଥିବ ଯୁଗ ଯୁଗ ଧରି

ସମୟକୁ ସାକ୍ଷୀ ରଖି ,

ଜୀବନ ଯାତ୍ରାର ଜୀବନ୍ତ କାହାଣୀ

ପାଠକଙ୍କ ମନଲାଖି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics