Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrushikesh Satpathy

Tragedy

3  

Hrushikesh Satpathy

Tragedy

କବି ପ୍ରାଣର ପ୍ରଣୟ

କବି ପ୍ରାଣର ପ୍ରଣୟ

1 min
406


କିପାଇଁ ଭାବୁଛ କବିଙ୍କ ହୃଦୟ

ଶିଶିରାଙ୍କ ଶତଦଳ !

ବୈଶାଖୀ ବତାସ , ଆତ୍ମଦହନରେ

ଜଳୁଥାଏ ଅନର୍ଗଳ !


ଅନ୍ତରରୁ କେବେ ଅନୁଭବିଛ କି

କବିପ୍ରାଣର ପ୍ରଣୟ !

ବିରହ ବିଧୁର ମିଳନ ମଧୁର

ବିଷାଦଗ୍ରସ୍ତ , ବିସ୍ମୟ !


ବେଳେବେଳେ କବି ଅଗଣାରେ ଶୁଭେ

ଶ୍ମଶାନ ଶୃଗାଳ ଧ୍ୱନି !

ପୁଣି କେବେ କବି ପ୍ରାଣେ ଜନ୍ମ ନିଏ

ଅନ୍ତର୍ଜ୍ବଳନର ଖଣି !


ବିରହ ଋତୁରେ କବି କଲମରୁ

ଝରଇ ପ୍ରେମ କବିତା !

ମିଳନ ଋତୁକୁ ଅପେକ୍ଷା ନ କରି

ଗାଏ ଜୀବନର ଗାଥା !


ପ୍ରେମ କବିତାର ମୁଖବନ୍ଧ କ'ଣ

ପ୍ରୀତି-ରତ୍ନ ବିଭୂଷିତ !

ପ୍ରୀତି ତ କିଞ୍ଚିତ ପ୍ରହେଳିକା ବେଶୀ

ଅଙ୍କ ଅର୍ଦ୍ଧବିକଶିତ  !


କବିଙ୍କ ନୟନୁ ଲୁହ ବଦଳରେ

ରକ୍ତର ଝରଣା ବହେ !

ସେଇଥିପାଇଁ ତ କବିଙ୍କ ଲେଖନୀ

ଶବ୍ଦସ୍ରୋତେ କାନ୍ଦୁଥାଏ !


ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁ ଦେହେ ଦେଖିଛ ତ ତୁମେ

ସପ୍ତରଙ୍ଗର ତରଙ୍ଗ !

କବି କଳ୍ପନା ଯେ ଅଷ୍ଟମ ରଙ୍ଗର

ପବିତ୍ର ପ୍ରୀତି-ପଲ୍ଲବ !


କବି ହେଲି ବୋଲି ମୋ' ପାଇଁ ଅଛି କି

ଅନନ୍ୟ ଏକ ସଂସାର !

ରକ୍ତମାଂସର ଏ ରୁକ୍ଷ ଶରୀର ମୋ'

ଲୋଡ଼େ ମଣିଷ ବେଭାର !


ହୃଦୟରେ ଯେବେ ରକ୍ତର କଣିକା

ଲୁହ ହୋଇ ଶୁଖିଯାଏ !

ମୋ' ନୀରବ ପ୍ରାଣ ଶବ୍ଦ ଆକାରରେ

କାବ୍ୟ ହୋଇ ଝରିଯାଏ !


ସେଇମିତି ମୁଁ ତ ସାଧାରଣ ଜଣେ

ନିୟତି ନିର୍ମିତ ନର !

ମାନବୀୟ ପ୍ରେମ ବାଣ୍ଟିବାକୁ ଯାଇ

ଆକଣ୍ଠୁଥାଏ ଜହର !


ବେଳେବେଳେ ସେଇ ଜହରରୁ ଜନ୍ମେ

ସଂସ୍କାର-ସାର ଅମୃତ !

ଇଚ୍ଛାରେ ହେଉ ବା ଅନିଚ୍ଛାରେ ହେଉ

ଗ୍ରହଣ କରେ ଜଗତ !


କେହି ରହି ନାହିଁ ରହିବେ ବି ନାହିଁ

ମୁଁ ବି ଦିନେ ଚାଲିଯିବି !

ଅସତ୍ୟର ଏହି ସ୍ଥୂଳ ସଂସାରରୁ

ସତ୍ୟକୁ ସାଉଁଟି ନେବି !


ଶ୍ମଶାନ ବକ୍ଷର ଦୁର୍ବାର ଅଗ୍ନିରେ

ମୋ' ଶରୀର ଜଳିଯିବ !

ଜୀବନର କାବ୍ୟ ସ୍ଲୋଗାନ ସ୍ୱରରେ

ଗୀତିଧର୍ମ ଗାଉଥିବ !


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy