Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

କାର୍ତ୍ତିକ ମାସ

କାର୍ତ୍ତିକ ମାସ

2 mins
6



ଧର୍ମ ମାସ ଏଇ ମହାକାର୍ତ୍ତିକର

     ଶୁକ୍ଳ ପକ୍ଷ ପଞ୍ଚମୀରେ

ପଞ୍ଚୁକ ପଡଇ ଧର୍ମ ଆଚରଇ

     ନର ଏଇ ଧରା ପରେ ।


ଶୀତ ସକାଳର ଶୀତୁଆ ଛୁଆଁରେ

     ଦେହ ଯାଉଥାଏ ଥରି

ଗୋମୟରେ ଘର ଦୁଆର ଲିପନ୍ତି 

     ଆମ ଓଡିଆଣୀ ନାରୀ ।


କାଉ କା କା ଅନ୍ଧାର ତିମିର

     ଧୀରେ ଯାଏ ଅପସରି

ପାହାନ୍ତି ପହର ଜଳେ ବୁଡ ଦେଇ

    ଆସନ୍ତି ସ୍ନାହାନ ସାରି ।


ଦେବାଳୟେ ଯାଇ ଅଗଣା ଝାଟେଇ

     ଗୋମୟରେ ଲିପି ଦ୍ୟନ୍ତି 

ମୁରୁଜ ପକେଇ ଧୂପ ଦୀପ ଦେଇ

     ହୁଳହୁଳି ଦେଉଥାନ୍ତି ।


ଶୀତ ସକାଳର ପହିଲି ସୁରୁଯ 

     ଉଇଁ ଆସୁଥାଏ ଧୀରେ

ଘରେ କୁଳବଧୂ ସୁରୁଯକୁ ଚାହିଁ 

     ଜଳ ଦ୍ୟନ୍ତି ଚଉରାରେ ।


ମୁରୁଜ ପକେଇ ଧୂପ ଦୀପ ଦେଇ

     ପୂଜା ଅର୍ଚ୍ଚନା କରନ୍ତି 

ଘରର ମଙ୍ଗଳ କାମନା କରିଣ

     ସୂର୍ଯ୍ୟେ ଜଳ ଅର୍ଘ୍ଯ ଦ୍ୟନ୍ତି ।


ଘରେ ଦେବା ଦେବୀ ପୂଜା ସେ କରନ୍ତି 

     ମନେ ଭକ୍ତି ଭାବ ବହି

ଦେବାଳୟେ ତୀର୍ଥ ମନ୍ଦିରକୁ ଯାଇ

     ଦର୍ଶନ କରନ୍ତି ସେହି ।


ଆମିଷ ବର୍ଜନ କରନ୍ତି କାର୍ତ୍ତିକେ

     ପୁରାଣ ଚର୍ଚ୍ଚା କରନ୍ତି 

କେତେ ସେ ପୁରାଣ ପଢି ଦାନ ଧର୍ମ 

     ନୀତି ସିଏ ଆଚରନ୍ତି ।


କାର୍ତ୍ତିକ ମାସର ଶେଷ ପାଞ୍ଚ ଦିନ

     ପଞ୍ଚୁକ ନାମରେ ଖ୍ୟାତ

ହବିଷ କରନ୍ତି ଦାନ ଯେ ଦିଅନ୍ତି 

     ଧର୍ମ କରନ୍ତି ପ୍ରାପତ ।


ଧର୍ମ ପଞ୍ଚୁକରେ ବଗ ବଗୁଲୀ ବି

      ତ୍ୟାଗ କରିଥାନ୍ତି ମୀନ

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଜୀବ ହେଇ ଏଇତ ମାନବ

     କରେ ଆମିଷ ଭୋଜନ ।


ବାରମାସେ ଚାରିଗୋଟି ଧର୍ମ ମାସ

     ଜଗତରେ ଖ୍ୟାତ ଥାଏ

ଆ- ରୁ ଆଷାଢ କା - ରୁ କାର୍ତ୍ତିକ 

     ମାଘ ବୈଶାଖ ବୋଲାଏ ।


କାର୍ତ୍ତିକ ମାସର ପଞ୍ଚୁକ ତିଥିରେ

     ସବୁ ପୁଣ୍ୟ ଧର୍ମ ମିଳେ

ପବିତ୍ର ତୀର୍ଥରେ ଭକ୍ତି ବିଶ୍ୱାସରେ

     ଯେବେ ବୁଡ ଦିଏ ଜଳେ ।


ଦାନ ଧର୍ମ ମାନ କେତେ ଆଚରନ୍ତି 

     କଳନା ତାହାର ନାହିଁ  

ମନ୍ଦିରମାନଙ୍କେ ଅନ୍ନ ବସ୍ତ୍ର ଦେଇ 

      ପୁଣ୍ୟ ଲଭୁ ଥାନ୍ତି ସେହି ।


ପୂର୍ଣ୍ଣିମାରେ ଜଳେ ବୁଡ ଦେଇ ତୁଣ୍ଡେ

   କହି ଆ କା ମା ବୈ 

ବାର ମାସର ସେ ସବୁ ପୁଣ୍ୟ ଫଳ

    ପଞ୍ଚୁକରେ ଥାନ୍ତି ପାଇ  ।


କାର୍ତ୍ତିକ ମାସରେ ରାଇ ଦାମୋଦର 

    ବେଶ ହ୍ୱନ୍ତି ଚକ୍ରଧର 

ଏଇ ପାପ ନେତ୍ର ହୁଅଇ ପବିତ୍ର 

     ଦର୍ଶନ କଲେ ପୟର ।


ପରନିନ୍ଦା ପର ଚର୍ଚ୍ଚାରୁ ସର୍ବଦା 

    ଦୂରେଇ ରହିଣ ଥିବ

ଯେତେ ଧର୍ମ କଲେ ପୁଣ୍ୟ ଅରଜିଲେ

    ନ ହେଲେ ନିଷ୍ଫଳ ହେବ ।


ଅନ୍ୟାୟ, ଅସତ୍ୟ ,ଅଧର୍ମ ,ମାର୍ଗକୁ

    ପରିତ୍ୟାଗ ଯେ କରିବ

ନ ହୋଇଲେ ପୁଣ୍ୟ କ୍ଷୟ ହେଇ ଯିବ

    ଦୁଖ କଷ୍ଟେ ଦିନ ଯିବ ।


ଛଳନା କପଟ ମନରେ ନ ରଖି

     କଲେ ପରୋପକାର 

ହିଂସା, କ୍ରୋଧ ,ଲୋଭ ,ଆଶା ,ଦୂର କଲେ

     ପୁଣ୍ୟ ମିଳିବ ଅପାର ।


ପାଇବାର ଆଶା ମନ ମଧ୍ୟେ ରଖି

    ଦାନ କିଛି କର ନାହିଁ 

ଧର୍ମ ଚାଲି ଯିବ ପୁଣ୍ୟ ବି ସରିବ

   ହେବ ମୂଲ୍ୟହୀନ ଏହି ।

    

ବାରମାସର ସେ ପୁଣ୍ୟ ଫଳ ଯାକ

    ଏକ କାର୍ତ୍ତିକରେ ପାଏ

ତାହାର ବଳରେ ଧର୍ମ ପୁଣ୍ୟ ଅର୍ଜି 

    ଜଗତେ ଖୁସିରେ ଥାଏ ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract