Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sambit Srikumar

Abstract Classics Inspirational

4.7  

Sambit Srikumar

Abstract Classics Inspirational

କାହିଁକି କବି

କାହିଁକି କବି

2 mins
513


କବି ଯଦି ଲଢିବନି ନିଠୁର ନିୟତି ସାଥିରେ

ଶବ୍ଦ ଓ ଭାବର ଅସ୍ତ୍ରର ସମାହାରରେ

କୁହ ଆଉ ଲଢ଼ିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଦେବ ନାହିଁ ବଜ୍ର ଆହ୍ବାନ ହୁଙ୍କାର 

ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା ପରମେଶ୍ଵରଙ୍କୁ ବାଛବିଚାର ପ୍ରତିବାଦରେ 

କୁହ ଆଉ ଦେବ କିଏ ।


କବି ଯଦି କହିବନି ଦେଶମାତୃକାର ଦୁର୍ଗତି

ଜାତିର ଦୁର୍ଦ୍ଦଶାର କଥା ତା'ର କାବ୍ଯ କବିତାରେ

କୁହ ଆଉ କହିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି କରିବନି ଉଜାଗର କବିତାରେ ତା'ର 

ସମକାଳର ସମସ୍ଯା ତମାମ ବିସଙ୍ଗତି ସମାଜର 

କୁହ ଆଉ କରିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ତୋଳିବନି ଶାଣିତ ସ୍ବର ବିଦ୍ରୋହର

ଅନ୍ଯାୟ ଅନୀତି ଦୁର୍ନୀତି ପ୍ରୀୟାପ୍ରୀତିର ବିରୋଧରେ

କୁହ ଆଉ ତୋଳିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ସାଜିବନି ମୁକ୍ତିର ଜ୍ୱଳନ୍ତ ମଶାଲ 

ଚିର ମୁକ୍ତିକାମୀ ଜନତାର ଅନ୍ଧାରୀ ମୂଲକରେ 

କୁହ ଆଉ ସାଜିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଜାଳିବନି ଦେଶପ୍ରେମର ବହ୍ନି 

ଆବାଳବୃଦ୍ଧ ଜନଗଣ ସବୁରି ହୃଦୟ କନ୍ଦରେ 

କୁହ ଆଉ ଜାଳିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଗାଇବନି ମେହନତି ଖଟିଖିଆ ମଜୁରିଆ

ମଣିଷର ମରମଗାଥା ତା'ର ଶାଣଦିଆ ତୁଣ୍ଡରେ

କୁହ ଆଉ ଗାଇବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଯୁଝିବନି ଘୁଣଖିଆ ବ୍ୟବସ୍ଥା ସାଥିରେ 

ଅହରହ ଅନବରତ ତା'ର ଭାବୋଛ୍ବାସରେ 

କୁହ ଆଉ ଯୁଝିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ହୋଇବନି ସଦା ସର୍ବଦା ଲହୁଲୁହାଣ

ଲଢି ଲଢି ଶକ୍ତିଶାଳୀ ପରାଙ୍ଗପୁଷ୍ଟ ଶ୍ରେଣୀ ସାଥିରେ 

କୁହ ଆଉ ହୋଇବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଆଙ୍କିବନି ନିଛକ ଚିତ୍ର ଜୀବନର ଜଗତର

କଲମର କାଳିରେ କାଗଜର ସ୍ବଚ୍ଛ ଧବଳ ପୃଷ୍ଠାରେ

କୁହ ଆଉ ଆଙ୍କିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ସୃଜିବନି ମୃତ୍ୟୁ ସଞ୍ଜିବନୀ ତା'ର କଳ୍ପନାରେ 

ନିଜେ ଠିଆ ହୋଇ ଧ୍ବଂସର ବାରୁଦ ଗଦାରେ 

କୁହ ଆଉ ସୃଜିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ରୋପିବନି ଶାନ୍ତି ମୈତ୍ରୀ ପ୍ରୀତି ସମତାର ବୀଜ 

ଏଇ ଧୂଳି ଧୂସରିତ ପାଣ୍ଡୁର ଧରାଧାମରେ 

କୁହ ଆଉ ରୋପିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଫୁଟାଇବନି ପ୍ରେମର ପାରିଜାତ ପୁଷ୍ପ 

ପାଷାଣ୍ଡ ବିବର୍ଣ୍ଣ ବିରସ ବନ୍ଧୁର ଶିଳା ଖଣ୍ଡରେ 

କୁହ ଆଉ ଏମିତି କରିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଦେବନି ବିଶ୍ବଭାତୃତ୍ବର କଥା ଐକ୍ଯର ବାର୍ତ୍ତା 

ଏଇ ହିଂସା ପ୍ରତିହିଂସା ପ୍ରପୀଡିତ ଦୁନିଆ ବୁକୁରେ 

କୁହ ଆଉ ଦେବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ସହିବିନି ଅକୁହା ଯାତନା କଷଣ 

ତା'ର ସ୍ପଷ୍ଟବାଦୀ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ପୋଷଣରେ 

କୁହ ଆଉ ସହିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଚାଲିବନି ଏକା ଏକା ବାଟ ଆପଣାର 

ଜୀବନର କଣ୍ଟକାକୀର୍ଣ୍ଣ ଅମଡ଼ାବାଟରେ 

କୁହ ଆଉ ଚାଲିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ହେବନି ବେସାଲିସ୍ ସଂଗ୍ରାମୀଟିଏ

ନିର୍ଭୟ ନିଡର ନିଶଙ୍କ ନିଆଁଖୁଣ୍ଟା ଆତ୍ମାଟିଏ 

କୁହ ଆଉ ହେବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ଜଳିବନି ତିଳ ତିଳ ସଳିତା ସମ 

ଆନକୁ ବିତରି ଆଶାର ଆଲୋକ ମହୀରେ 

କୁହ ଆଉ ଏମିତି ଜଳିବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ହେବନି କବିଟିଏ ଶୁଦ୍ଧାନ୍ତକରଣରେ 

ଲେଖନୀ ଚାଳନା କରି ବିଶ୍ୱବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ହିତରେ 

କୁହ ଆଉ ହୋଇବ କିଏ ।


କବି ଯଦି ହେବନି କବିଟିଏ ବାସ୍ତବ ଅର୍ଥରେ 

ଜୀଇଁବାକୁ ମରିବାକୁ ଏକମାତ୍ର ଜଗତ ସ୍ବାର୍ଥରେ 

କୁହ ଆଉ ହୋଇବ କିଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract