Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ajit Kumar Raut

Abstract

4  

Ajit Kumar Raut

Abstract

ଜ୍ଞାନର ପ୍ରଦୀପ ଜାଳିଦିଅ ମାତା

ଜ୍ଞାନର ପ୍ରଦୀପ ଜାଳିଦିଅ ମାତା

1 min
254



ଜ୍ଞାନର ଦେବୀ ତୁ      ମାତା ସରସ୍ବତୀ

      ଭକତି ଚରଣେ ତୋର,

ଯାହା ମୁଁ ରଚନା       କରୁଅଛି ନିତି

       ଭାଷାପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଉ ତାର ।


ଭକ୍ତି ରଖି ସଦା       କବିତା ଲେଖୁଛି

       ଜଗତ କଲ୍ୟାଣ ପାଇଁ,

କବିତା ଲେଖୁଛି       ମାତୃଭାଷାରେ ମୁଁ

       ଭାଷାପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମି ପାଇଁ ।


ରାଷ୍ଟ୍ର ହୀତ ପାଇଁ       କବିତା ଲେଖୁଛି

        ରାଷ୍ଟ୍ରର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ,

ନିଃସ୍ବାର୍ଥେ ଜଡ଼ିତ        କାର୍ଯ୍ୟ ହେଉ ଅଛି 

        କବିତା ହିଁ ତାର ପାଇଁ ।


ବୀରତ୍ବରେ ଭରା        ଦେଶ ଇତିହାସ

        ରଚନା କରୁଛି ମୁହିଁ,

ଭାଷାର ପ୍ରଦୀପ        ପ୍ରଜ୍ବଳିତ ହୁଏ

        ମାତାଙ୍କ କରୁଣା ତହିଁ ।


ଜ୍ଞାନ ନାହିଁ ମୋର       ନାହିଁ ହିଁ ପଣ୍ଡିତ

        ମାତା ଆଶିର୍ବାଦ ତହିଁ,

କହୁଛନ୍ତି ମାତା         ଲେଖୁଅଛି ମୁହିଁ

        ତାଙ୍କରି ନିର୍ଦ୍ଦେଶେ ମୁହିଁ ।


ବୁଝୁଅଛି ମୁହିଁ         ନର ଜନ୍ମ କାର୍ଯ୍ୟ

        ଭାଷାର ମୂଲ୍ୟଟି ଭବେ,

ପଶୁ ନୁହେଁ ମୁହିଁ        ଜନନୀର ଭାଷା

        ନୋହୁଁଟି ଦୁର୍ବଳ କେବେ ।


ଉଚ୍ଚ ଭାଷା ପାଇଁ        ଯତନ କରୁଛି

        ଉଚ୍ଚ ହେଉ ମାତୃଭାଷା,

ଉଚ୍ଚ ଅଭିଳାଷ          ମନରେ ରହିଛି

        ଆମୋଦରେ ନାହିଁ ଆଶା ।


ଭାଷାପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମି          ଉନ୍ନତି କରିବ

      ପାଇବ ଅପୂର୍ବ ଯଶ,

ଦୁର୍ବଳ ଭାଷାଟି          ଅଧମ ଜନର

       ପ୍ରତିଯୋଗେ ଅପଯଶ ।


ମାତାଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶେ        କବିତା ଲେଖୁଛି

       ବିଚ୍ଛିନ୍ନା ଭୂମିର ପାଇଁ,

ଭାଷା ଶୁନ୍ୟ ଭୂମି        ଭାଷାପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଉ

       ଓଡ଼ିଆ ପଢିବା ପାଇଁ ।


ଜ୍ଞାନର ଦେବୀ ତୁ         ମାତା ସରସ୍ୱତୀ

        ଭକତି ଚରଣେ ତୋର,

ଯାହା ମୁଁ ରଚନା         କରୁ ଅଛି ନିତି

        ଭାଷାପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଉ ତାର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract