Pravasini Senapati

Abstract

3  

Pravasini Senapati

Abstract

ଜ୍ଞାନୀ ଆଉ ଅଜ୍ଞାନୀ

ଜ୍ଞାନୀ ଆଉ ଅଜ୍ଞାନୀ

1 min
13


ଫଳ ଭରା ବୃକ୍ଷ ମଥା ପାତେ ସଦା

ଢେଲାର ସହି ଆଘାତ

ଅଫଳନ୍ତି ବୃକ୍ଷ ତଳକୁ ଚାହେଁନି

ଏ କଥା ଅଟଇ ସତ ।


ବିଦ୍ୱାନ ହୃଦୟ ନମ୍ରତାରେ ଭରା

ବିନୟ ବଚନ ଭାଷେ

ହିଂସା, ଅହଂକାରେ ବୁଡି ରହେ ମୂର୍ଖ

ମନ ତା ଉଡେ ଆକାଶେ ।


ଯୁକ୍ତିରେ ହାରଇ ଜାଣି ଜାଣି ବିଜ୍ଞ

ସମାଜ ହିତରେ ପୁଣି

ଅଜ୍ଞାନୀ ଭାଷଇ ଅଳପ ବିଦ୍ୟାରେ

ଅସରନ୍ତି ଜ୍ଞାନ ବାଣୀ ।


ନିନ୍ଦା, ପ୍ରଶଂସାକୁ ନ କରି ଭ୍ରୁକ୍ଷେପ

ଜ୍ଞାନୀ କରିଚାଲେ କର୍ମ

ଟିକିଏ ନିନ୍ଦାରେ ବିଚଳିତ ହୋଇ

ଅଜ୍ଞାନୀ ଭୁଲେ ତା ଧର୍ମ ।


ଜ୍ଞାନୀର ବଚନ ମହୌଷଧି ପରି

ଉପଶମେ ହୃଦ ଖେଦ

ତୀକ୍ଷ୍ଣ ଖଡ୍ଗ ପରି ଅଜ୍ଞ ର ବଚନ

ହୃଦୟକୁ କରେ ଭେଦ ।


କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ତାହାର କରିଚାଲେ ଜ୍ଞାନୀ 

ଫଳରେ ନ ରଖି ଆଶା

ଟିକିଏ କଥାରେ ଧୌର୍ଯ୍ୟହରା ହୋଇ

ଅଜ୍ଞାନୀ ହୁଡ଼ଇ ଭାଷା ।


ଜ୍ଞାନୀ ପାଏ ପୂଜା ଦେଶ ବିଦେଶରେ

ବୁଦ୍ଧି ବିବେକର ବଳେ

ଟିକିଏ ସମ୍ମାନ ପାଇଗଲେ ମୂର୍ଖ

ମାନବିକତା କୁ ଭୁଲେ । ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract