Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract Classics

3  

Lata Behera

Abstract Classics

ହଂସ ବାହିନୀ

ହଂସ ବାହିନୀ

1 min
204



ବିଦ୍ୟା ପ୍ରଦାୟିନୀ ମା ହଂସବାହିନୀ

    ଘେନ ମୋ ଭକ୍ତି ପ୍ରଣତି 

ପୁସ୍ତକ ଧାରିଣୀ ବିଷ୍ଣୁଙ୍କ ଘରଣୀ

     ବିଦ୍ୟାଦାତ୍ରୀ ଭଗବତୀ ।

ଅଜ୍ଞାନ ତିମିର ନାଶ କରି ମାଗୋ

   ଭରି ଦିଅ ଜ୍ଞାନାଲୋକ

ତୁମେ ଭାଷା ଜ୍ଞାନ ତୁମେ ଦିବ୍ୟ ଜ୍ଞାନ 

   ତୁମେ ପଥ ପ୍ରଦର୍ଶକ ।

ତୁମଙ୍କୁ ଭରଷା କରି ମୁଁ ଚାଲିଛି

ତୁମେ ପରେ ମୋର ବିଶ୍ବାସ ରହିଛି 

ତୁମରି ଆଶିଷ ଆଶୀର୍ବାଦ କର

    ମାଥେ ଦେବ ସରସ୍ବତୀ ।

ପାଦେ କରୁଛି ପ୍ରଣତି ।


ଯାହାକୁଗୋ ମାଗୋ କରଗୋ ସୁଦୟା

   ତାର କିଛି ନାହିଁ ଭୀତି

ହେଉ ସେ ଅଜ୍ଞାନୀ ହେଉ ବା ମୁରୁଖ

   ଅର୍ଜି ଯାଏ ଯଶ କୀର୍ତ୍ତି ।

ପଣ୍ଡିତରେ ସିଏ ଗଣା ହୋଇଥାଏ 

   ଇତିହାସ କହୁ ଅଛି

ସାତ ଜନ୍ମ ମୁର୍ଖ କାଳିଦାସ କଥା

     ସ୍ବର୍ଣ୍ଣ ଅକ୍ଷରରେ ଅଛି ।

ତୋତେ ସେବି ମାଗୋ ହୋଇଲେ ପଣ୍ତିତ

ଅଭିଜ୍ଞାନଶଙ୍କୁନ୍ତଳା ମେଘଦୂତ

କୁମାରସମ୍ଭବ ଆଦି ରଚିଯାଇ

   ସାରା ବିଶ୍ବେ ହେଲେ ଖ୍ୟାତି ।

ଶରଣ ମାଆ ଭଗବତୀ ।


କଣ୍ଠେ ବସି ବାକ୍ୟ କହି ଦିଅ ବୋଲି

     ବାକ୍ୟଦେବୀ ନାମ ତୁମ 

ଜିଭ ଅଗ୍ରେ ବାସ କର ସରସ୍ବତୀ 

    କରୁଛି ପାଦେ ପ୍ରଣାମ ।

ଭାଗ୍ୟ ଭବିଷ୍ୟତ ଭାଗ୍ୟ ବଦଳାଅ

    ଭଗବତୀ ପଦ୍ମାସନୀ

ଦୟା କର ମାଗୋ ଦିଅ ଦିବ୍ୟ ଜ୍ଞାନ    

    ବୀଣା ପୁସ୍ତକ ଧାରିଣୀ ।

ତୁମେ ଯଦି ମାଗୋ ନ ହୋଇବ ସାହା

କିଏ କୁହ ମୋତେ ଦେଖାଇବ ରାହା

ମୁହିଁ ମା ଅଜ୍ଞାନୀ କିଛି ବି ଜାଣିନି

    ପାଦେ କରୁଛି ବିନତୀ

ବିଦ୍ୟା ଦିଅ ସରସ୍ବତୀ ।


ଜାଣି ନାହି ତନ୍ତ୍ର ଜାଣି ନାହିଁ ମନ୍ତ୍ର 

    ନାହିଁ ମୋର ଭକ୍ତି ଭାବ

କି ଦେଇ ପୂଜିବି ପୟର ସେବିବି

    କି ଭୋଗ ବାଢିବି ନେବ ।

ମନ ଫୁଲ ଦେଇ ପାଦ ବନ୍ଦୁଅଛି

    ହୃଦୟ ଭକତି ଢାଳି

କହି ଦିଅ ଶବ୍ଦ ପଦ ସରସ୍ବତୀ 

    ହାତ ଯୋଡି କରେ ଅଳି ।

ଲୋକ ହସା ଆଉ କରନି ଜନନୀ

ଚଳାଇ ଦିଅଗୋ ତୁମରି ଲେଖନୀ

ଅବୋଧ ଅଜ୍ଞାନୀ ମୁଁ ବଡ ପାପୀନି

    ପାଦେ ଆଶ୍ରା ଭଗବତୀ ।

ଦୋଷ କ୍ଷମ ସରସ୍ବତୀ ।  


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract