Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sukadev Mahanta

Abstract Inspirational

4  

Sukadev Mahanta

Abstract Inspirational

ହେ ସମୟ ଟିକେ ରହିଯା

ହେ ସମୟ ଟିକେ ରହିଯା

1 min
1.2K


ସକାଳୁ ଉଠନ୍ତେ    ଏତେ କାମ ଦେଖି

    ମାଆ କହନ୍ତି ମନେ ମନେ

‘‘ ହେ ସମୟ ତୁହି    ରହିଯା ଟିକିଏ

       କାମ ସାରିଦିଏ ଯତନେ |”

  

ଅଫିସ ଯିବାର    ସମୟ ହୁଅନ୍ତେ

   ଖୋଜୁ ଖୋଜୁ ରୁମାଲ ପର୍ସ

ବାପା କହୁଥା'ନ୍ତି  “ ରହିଯା ସମୟ

   ପ୍ରସ୍ତୁତି ମୋ ହେଉ ଶେଷ |”


ଅପରାହ୍ନ କାଳେ    ଖେଳ ପଡିଆର

      ପଶ୍ଚିମ ଆକାଶେ ରବି

କ୍ରିକେଟ ଖେଳରେ    ବିଭୋର ପିଲାଏ

     ଦେଖି ଅସ୍ତରାଗ ଛବି   ।


 ଷ୍ଟ୍ରିଟ୍ ଲାଇଟ୍     ଜଳିବା ପୂର୍ବରୁ

    ରାକା କହେ “ରେ ସମୟ!

ଦୟାକରି ତୁହି    ରହିଯା ଟିକିଏ

   ଖେଳରେ ରହୁ ମୋ ଲୟ |”


 ହୋମ୍ ୱାର୍କ ମାନ  କରୁ କରୁ ଯେବେ

    ସାର୍ ଆସିବା ବେଳ ହୁଏ

‘‘ ହେ ସମୟ ଟିକେ    ରହିଯା ରହିଯା

     ରତନି ବିକଳେ କହେ |”

       

ସତରେ କି ତୁମେ   ଭାବୁଛ ସମୟ

  ରହେ କେବେ କାହା କଥାରେ

କେବେ ସେ ରହିଛି  ନା କେବେରହିବ 

    ତାହାର ଚଲା ପଥରେ ।


ସମୟଟା ବଡ଼     ଅଟେ ଅମାନିଆ  

     ଅଟେ ବଡ଼ ସ୍ବାର୍ଥପର, 

କାହାରି ସୁଖରେ   ବା କାହା ଦୁଃଖରେ 

    ମୋଟେ ଭାଗ ନାହିଁ ତା'ର |


କେବେ ବି ସମୟ    ଅଟକି ଯାଏନି

     ନିରବିଚ୍ଛିନ୍ନ ତା ଗତି 

ସୁଖରେ ଥାଅ କି   ଦୁଃଖେ ଥାଅ ତୁମେ

    ଯିବନି ସେ ତୁମ କତି |


ନିରବିଛିନ୍ନ ଏ    କାଳଚକ୍ର ଗତି   

    ଯେପରି ନିଚ୍ଛକ ସତ୍ୟ

ପାଠପଢା ଶେଷେ   ପରୀକ୍ଷା ଆସିବା

   ସେହିପରି ଧ୍ରୁବ ସତ୍ୟ |


ନିକଟେ ଆସୁଛି   ସେ ଦିନ ବାଳକେ

     ମନକୁ କରେ ବିବ୍ରତ

ଭାବନା ଆସଇ  ତୁମେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କି

   ହୋଇଯିବ ପରାହତ ।


 ପରୀକ୍ଷାର ବେଳ   ସନ୍ନିକଟ ଜାଣି 

   ସୁଦ୍ଧା ତୁମେ ଉଦାସୀନ 

ଅଧିକ ନମ୍ବର   ପାଇବାକୁ ତୁମ

  ନାହିଁ କି ତିଳେ ଉଦ୍ୟମ ।


କେତେ ଦିନ କେତେ    ରାତି ଆବଶ୍ୟକ

      ହେବାକୁ ତୁମେ ପ୍ରସ୍ତୁତ

ସେଦିନ ଯେପରି        ଆଉ କହିବନି 

     ହୋଇନାହିଁ ମୁଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ |


“ରହିଯା ଟିକିଏ     ତୁହିରେ ସମୟ"

    କହିବନି ତୁମେ ଯେମନ୍ତ

ଏବେ ବି ସମୟ    ରହିଛି ତୁମର

      ହୁଅରେ ସର୍ବେ ଜାଗ୍ରତ |


ପ୍ରତିଟି ମୁହୂର୍ତ୍ତ   ଅଟେ ମୂଲ୍ୟବାନ

      କର ତା ସଦବେଭାର

ମନରେ ବିଶ୍ବାସ    ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିଶ୍ବାସ

    ରଖିଥିବ ନିରନ୍ତର |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract