Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sukadev Mahanta

Abstract

4  

Sukadev Mahanta

Abstract

ବସନ୍ତର ଆଗମନେ

ବସନ୍ତର ଆଗମନେ

1 min
8


ବସନ୍ତ ଆସିଛି      ଏ ଧରା ଧାମକୁ

      ମଳୟ ପବନ ନେଇ

ସବୁରି ମନରେ     ନବ ଉନ୍ମାଦନା 

     ଆନନ୍ଦର ସୀମା ନାହିଁ ।


ଋତୁରାଜାଗମେ     ପ୍ରକୃତିରାଣୀର

      ନବ ଯଉବନା ବେଶ 

ନବପଲ୍ଲବରେ   ପଲ୍ଲବିତ ବୃକ୍ଷେ 

     ହସେ ଗିରିବନଦେଶ ।


ଆମ୍ର କୁଞ୍ଜବନ    ବଉଳ ବାସରେ

    ହୁଏଦେଖମହକିତ

ମୂଖରିତ କରେ   କୋଇଲି କଣ୍ଠର

    ସୁଲଳିତ  ମଧୁଗୀତ ।


ରାଜରାସ୍ତା ଧାରେ   କୃଷ୍ଣଚୂଡା ବୃକ୍ଷ 

    ନାଲି ରଙ୍ଗ  ଓଢଣୀରେ

ଦିଶୁଅଛି  ଦେଖ   କେଡେ ମନୋହର

     ପଥିକର ମନ ହରେ ।


ପଳାଶ ବୃକ୍ଷରେ     ଶୋଭା ପାଉଅଛି   

     ଦେଖରେ ପଳାଶ ଫୁଲ

ଭ୍ରମର ତାହାକୁ     ଚୂମେନାହିଁ ସିନା

    ସଭିଙ୍କୁ କରେ ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ ।


ସର୍ବ ବୃକ୍ଷରାଜି    ନବ ପଲ୍ଲବିତ

    ଧରେ କ୍ରମେ ଫୁଲ ଫଳ

ପଣସର କଠା    କଞ୍ଚା ଆମ୍ବଖଟା

     ଆତ୍ମାକୁ  କରେ ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ ।


ଫଗୁଣ ମାସର      କୃଷ୍ଣ ଚତୁର୍ଦ୍ଦଶୀ

      ତିଥିରେ ଉପାସ ରହି

ସଦାଶିବ ପୂଜି      ଜାଗର ଜାଳିଲେ

     ଶିବକୃପା  ମିଳୁଥାଇ ।


ଫଗୁଣ ମାସର    ପୂର୍ଣ୍ଣମୀ ତିଥିରେ

     ଆସଇ ଦୋଳ ଯାତରା

ଦୋଳ ବିମାନରେ    ଦୋଳଗୋବିନ୍ଦଙ୍କୁ

      ଦେଖି ନରେ ଆତ୍ମହରା ।


ଅନ୍ୟ ଦେହେ ବୋଳି   ରଙ୍ଗର  ଅବିର

      ଫଗୁଣର  ଫଗୁ  ଖେଳି 

ପରକୁ ଆପଣା    କରିନିଏ ନର

   ଶତୃ ମିତ୍ର ଯାଏ ଭୁଲି ।


ଲଉଡି ଖେଳରେ   କୃଷ୍ଣ ଭଜନରେ

    ଫଗୁର ସାତ ରଙ୍ଗରେ

ରଙ୍ଗାୟିତ ଦେହେ  କୃଷ୍ଣ ପ୍ରେମେ ସର୍ବେ

   ତଲ୍ଲୀନ ପୁରପଲ୍ଲୀରେ ।


ଚଲତ ମାସରେ     ବହି ଚଇତାଳି 

   ସର୍ବେ କରେ ଆହ୍ଲାଦିତ

ମାଆ ମଙ୍ଗଳାଙ୍କ   ଉପାସନା ଲାଗି

    ସଭିଏଁ ରହନ୍ତି  ବ୍ୟସ୍ତ ।


ପାଟ ଭକତଙ୍କ    ବ୍ରତର ସମୟ

   ଗ୍ରାମ ଦାଣ୍ଡେ ଦଣ୍ଡ ନାଟ

ପାଟ ଯାତ ଅବା   ଚରକ ଯାତରା

   ନିଆଁରେ ଚାଲିବା ବ୍ରତ ।


 ମାଆ ମଙ୍ଗଳାଙ୍କୁ   ପଣା ପାଣି ଦେଇ

     ବସନ୍ତ ବିଦାୟ ନିଏ

 ହସାଇ ରସାଇ   ସୁଖରେ ଭସାଇ 

     ଧରାଧାମୁ ଚାଲିଯାଏ ।


ପଣା ସଂକ୍ରାତିରେ   ପଣା ପିଇ ସର୍ବେ

   ହୁଅନ୍ତି  ଆତ୍ମ ପ୍ରସ୍ତୁତ

ପ୍ରଥମ ବୈଶାଖ   ହିନ୍ଦୁ ନବବର୍ଷ

    ବୁଝି ନିଦାଘ ସଂକେତ ।


ସବୁ ଋତୁଙ୍କର     ରାଜା ଋତୁରାଜ

    ମଧୁବସନ୍ତର ସମ 

ଅନ୍ୟ କେଉଁଋତୁ    ଭରିପାରେ ନାହିଁ

    ନର ପ୍ରାଣେ ସେତେ ପ୍ରେମ ।


 




Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract