Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bibhu Samanta

Abstract

3  

Bibhu Samanta

Abstract

ଗୀତା ଏକ ଚିରନ୍ତନୀ ଉର୍ଜାସ୍ତମ୍ଭ

ଗୀତା ଏକ ଚିରନ୍ତନୀ ଉର୍ଜାସ୍ତମ୍ଭ

1 min
129



ଉଡନ୍ତା ପକ୍ଷୀକୁ

କିଏ ଯଦି ବୁଝାଏ

ଜୀବନର ମାନେ

ଖାଲି ଖାଇବା ଓ ଖୋଜିବା ନୁହେଁ ବୋଲି

ସେ କଣ ବୁଝିଯିବ? l


ଚହଲା ନଈ କୁ

କିଏ ଯଦି କହେ

ଧାଇଁବା ଓ ଧକା ଖାଇବା

ଭିତରେ ଲୁଚି ରହିଛି

ଜୀବନର ମହାମନ୍ତ୍ର

ସେ କଣ ମାନି ନେବ? l


ମାନି ନେବ କି

ଜଳନ୍ତା ନିଆଁ କୁ

କିଏ ଯଦି ଶୁଣାଏ

ନିବୃତ୍ତି ଓ ନିର୍ବାଣ ର

ନିୟନ୍ତା ସେ ନୁହେଁ ବୋଲି l


ନା...

କେହି କେବେ କଣ ମାନିଛି 

ସଂଗ୍ରାମ ର ସାର୍ଥକତା 

ରମଣ ରେ ନୁହେଁ ଶ୍ରମଣରେ ଥାଏ

ଦେହର ମୃତ୍ୟୁ ହୁଏ

ଆତ୍ମାର ନୁହେଁ l


କିନ୍ତୁ, ବଣରେ ଗାଈ ଜଗୁଥିବା

ସେ ଶ୍ୟାମଳ ପିଲାଟି

ବୁଝେଇ ଦେଇ ଗଲା

ଚଢ଼େଇ କୁ ବଶ କରିବାର ବାଟ

ନଈ ରେ ପହଁରି

ତିଆରି ହେଇପାରେ 

ଶାନ୍ତି ର ସେତୁ

ଅଗ୍ନି କୁ ଆୟତ୍ତ କରି

ଯଜ୍ଞ ରେ ଜଗତ କଲ୍ୟାଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ l


ହଁ ସେ ସେଇ,

ବ୍ରହ୍ମ ମୟୀ ସଂଜୀବନୀ କବିତା

ଅଷ୍ଟାଦଶ ଅଧ୍ୟାୟ ର

ଅମୃତମୟ ଅକ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ ସଲିତା

ଯାହା ଆଙ୍ଗୁଳି ଧରି

ବାପା ସଂସାର ର ବାଟ ଚାଲନ୍ତି l


ଯାହାକୁ ପଢ଼ି ଜେଜେମା

ତୁଳସୀ ଗୁନ୍ଥେ ତିଳକ ନାଏ

ଚିତ୍ତ କୁ ଚୈତନ୍ୟ ଆଡେ

ଭିଡୁଥିବା ଧାରେ ଅମ୍ଳାନ ଚିତା

ହଁ ସେ ହିଁ ଗୀତା l


ଆସ ଥରେ, ଛୁଇଁ ଦେଖ 

ଏକ ଚିରନ୍ତନୀ ପ୍ରବହମାନ ଉର୍ଜାସ୍ତମ୍ଭର

ମୋକ୍ଷ ପ୍ରଦାୟିନୀ ବିସ୍ମୟ ସତ୍ୟ କୁ

ବୁଝିବା କେତେ ସହଜ !


ଖୋଲା ଆଖିରେ ପରଖି ନିଅ

କର୍ମ ରୁ ଭକ୍ତି

ଭକ୍ତି ରୁ ସନ୍ୟାସୀ କରୁଥିବା

ଶାଳଗ୍ରାମ ଟି ରେ ତାଙ୍କ

ଚରଣ ବ୍ରଜ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract