Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Niladri Bihari Mahapatra

Classics

3  

Niladri Bihari Mahapatra

Classics

ଦୟା କ୍ଷମା ସତ୍ୟ

ଦୟା କ୍ଷମା ସତ୍ୟ

1 min
130



 ଦୟା କ୍ଷମା ସତ୍ୟ             କରୁଣା ବିଶ୍ୱାସ

               ଜୀବାତ୍ମା ତହିଁରେ ଗଢା

 ଏ ବିନୁ ଶରୀର          ବୋଧଇ ଯେମନ୍ତେ

                ମାଟି ଓ ପଥରେ ଗଢା ।

 ଯାର ହୃଦୟରେ            ନ ଉଦେ କରୁଣା

             ମାନବରେ ନୁହେଁ ଗଣା

 ଉଣା କରିବନି              ସେନେହ ଭାବନା

             ଅବିଜ୍ଞରେ  ହେବ ଗଣା ।    

 କାଞ୍ଚନ ନୁହଁଇ                    ହୃଦୟ ଭୂଷଣ

                 କରୁଣା ଭୂଷଣ ମନ

 ମଧୁର କଥାଟି                    ତୁଣ୍ଡକୁ ଭୂଷଣ

                  ସମସ୍ତଙ୍କୁ ପ୍ରିୟ ଜନ।      

 କରୁଣା ଭାବଟି                     ବଇକୁଣ୍ଠପୁର

                ହିଂସାଭାବ  ଯମପୁର

 ଦେବତ୍ଵ ଭାବକୁ               ହୃଦୟେ ବହିଲେ

             ଦେବତା ଆସିବେ ଘର ।

 ହିଂସା ଲୋଭ ମୋହ          କାମ କ୍ରୋଧ ଅହଂ

                ଷଡରିପୁ ରୁପେ ଗଣା

 ଏମାନଙ୍କ ସଙ୍ଗେ                ମଇତ୍ର ବାନ୍ଧିଲେ

                ନର ହୁଏ    ବାଟବଣା ।

  ସତ୍ୟ ଓ କରୁଣା               ଜଗତରେ ଜିଣା

                 ମିଥ୍ୟା ଓ କପଟ ମନ୍ଦ

  ଏହି ଭାବନା ଯା              ହୃଦୟେ ପ୍ରକଟେ

                 ତା ' ଗନ୍ଧ ବଡ଼ ସୁଗନ୍ଧ ।

 ସମ୍ପଦ ଅଟଇ                     ବଡ ବିପଦଟି

                ବେଳେ ଘେନିଯାଏ ପ୍ରାଣ

 ନ ଥିଲେ ସମ୍ପଦ               ନର ମଣେ ହୀନ

                  ସମାଜରେ ହୀନିମାନ ।

 ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ଓ ଚରିତ୍ର                 ସବୁଠାରୁ ବଡ଼

                   ଶିକ୍ଷା ହୀନ ମୁଢ଼ମତି

 ସଂସ୍କାର ନ ଥିଲେ             ସବୁଠାରେ ହୀନ

                  ବୋଲାଏ ଅବିଜ୍ଞ ବ୍ୟକ୍ତି ।

 ମୋର ମୋର ଅବା           ମୁଁ   ମୁଁ    ଭାବ

               ଜୀବନ ନାଶଇ କାଳେ

  ସ୍ନେହ ପ୍ରେମ ଆଉ             ମଇତ୍ରୀ ଭାବନା

               ଜିଣିଥାଏ   ମହୀତଳେ ।

  ଜଗତ ପତିଙ୍କୁ                  ଅନ୍ତରେ ପ୍ରାର୍ଥନା

                ସରଗ  ମରତ  ପୁର

  ଅନୁପମ ହେଉ                 ତୁମରି ଆଶିଷେ

                ଚରାଚର     ଭୁମଣ୍ଡଳ ।

    

      

       


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics