Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kaustubha Jal

Abstract

3  

Kaustubha Jal

Abstract

ବସନ୍ତ

ବସନ୍ତ

2 mins
516



ଶିଶିର ଅନ୍ତରେ ଦେଖ ଋତୁ ଚିତ୍ରପଟ

ମଳୟ ସମୀରେ ବିଜେ ଋତୁଙ୍କ ସମ୍ରାଟ ॥

ଫଳପୁଷ୍ପ ଭରା ଦୃମ ସୁନ୍ଦର ସୁବାସ

ପୁଷ୍ପ ବୃଷ୍ଟି କରେ ବୃକ୍ଷ ବାଦଲ ସଦୃଶ ॥

ସତେକି ସୁଭଟ ଗଣ କରନ୍ତି ଚାରଣ

ସୂଚାଇ ଦିଏ ରାଜାଙ୍କ ବିଜୟାଭିଯାନ ॥

ଆମ୍ର ମଞ୍ଜରୀ ଶାଖାରେ ପିକମଧୁ ସ୍ୱନେ

ବିରୁଦା ବଳୀ ପଢ଼ଇ ବନ୍ଦିଗଣ ଯେହ୍ନେ ॥

ମଧୁରେ ମଧୂପ ସ୍ଵନ କରଇ ଗୁଞ୍ଜନ

ମଙ୍ଗଳ ଶାସନେ ବିପ୍ର ଯେହ୍ନେ ବେଦ ଗାନ ॥

ଚତୁରଙ୍ଗ ସେନାତାର ହୋଇଣ ନିର୍ଭୀକ

ଆନନ୍ଦ ଚିତ୍ତେ କରନ୍ତି ବସନ୍ତ ଅଭିଷେକ ॥

ବସନ୍ତ ବିରାଜ ଦେଖି ଦିନେଶ ଉଚ୍ଛନ୍ନ

ଦକ୍ଷିଣ ପଥ ତେଜିଣ ଉତ୍ତରେ ଗମନ ॥

ଏ ଗତି ଅନାଇଁ ବସି ଥିଲେ ମୁନି ଯୋଗୀ

ଭବ ତନୁ ତ୍ୟାଗ କରି ହେଲେ ପୂଣ୍ୟ ଭୋଗୀ ॥

ଧୀରେ ଧୀରେ ରବି କର ହୋଇଲା ପ୍ରଖର

ଦିନ ବଡ ରାତିସାନ ଶୀତ ହେଲା ଦୂର ॥

ବସନ୍ତ କାଳ ଅଟଇ ମହା ସୁଖ ଦାୟୀ

ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଶୀତ ଅନୁଭୂତ ଅଧିକ ନ ହୋଇ ॥

ଆଗତ ଘେନି ସୁଖଦ ଶୋଭାର ଭଣ୍ଡାର

ସକ୍ଷମ କିଏ ଦେବାକୁ ଉପମା ତାହାର ? ॥

ଅମୃତ ପରଶେ ହୃତ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ଫେରିଲା

ବନସ୍ପତି ଦେହେ ପୁଣି ପ୍ରାଣ ସଞ୍ଚ ରିଲା ॥

ନବ କିସଳୟେ ଭରା ପାଦପ ମାଳିନୀ

ନବବଧୂ ପ୍ରାୟେ ଠାଣି ସୁଷମା ଶାଳିନୀ ॥

ଆମ୍ବ ବଉଳ ସୁବାସେ ମତୁଆଲା ହୋଇ

ମନସ୍ତାପ ହର ସ୍ୱ6ର କୋଇଲି ରାବଇ ॥

ଶୁଣି ସେ ମଧୁର ସ୍ୱନ ନୀରବ ଭାବୁକ

କବି ପ୍ରାଣେ ଆଙ୍କି ଦିଏ କଳ୍ପନା ଅନେକ ॥

ସୁଗନ୍ଧି କୁସୁମେ ଭରା ବନ ଉପବନ

ମୃଦୁ ମଳୟ ପବନ ମୋହି ନିଏ ମନ ॥

ପୁଷ୍ପ ମଣ୍ଡିତ ସୋରିଷ କ୍ଷେତ ମନ ମୋହେ

ସତେକି ଧରଣୀ ରାଣୀ ପୀତ ବାସେ ଶୋହେ ॥

ମନୋଜ ମାନସ ସୁତ ଅଟୁ ତୁହି ଯେଣୁ

ପ୍ରୀତିଫଗୁଣ ମନରେ ଭରି ଦେଉ ତେଣୁ ॥

ପ୍ରେମ ଭାବେ ବାନ୍ଧି ହୋଇ ଯୁବକ ଯୁବତୀ

ସଂସାର ରଥକୁ ଆଗେ ବଢ଼ାଇ ନିଅନ୍ତି ॥

ପାବନ କାଳ ଆସଇ ପୂଣ୍ୟ ପର୍ବ ଘେନି

ମହା ଶିବରାତ୍ରି ସଙ୍ଗେ ଫଗୁ ଦୋଳପୁନି ॥

ଶ୍ରୀ ରାମ ଜନମ ପୁଣି ବାସନ୍ତୀକପୂଜା

ଘରେ ଘରେ ପୂଜା ପାନ୍ତି ମାତା ଦଶ ଭୁଜା ॥

ଦୁଇଟି ମାତାର ବରେ ହେଲୁ ଭାଗ୍ୟବନ୍ତ

ସଂସାର କିରଣେ ମୁହିଁ ହୁଏ ଦଗ୍ଧୀଭୂତ ॥

ତୋ ନାମ ସାର୍ଥକ କରି ବରଦା ପୂଜିତା

ବସନ୍ତ ପଞ୍ଚମୀ ରୂପେ ଲୋକରେ ବିଦିତା ॥

ଉତ୍କଳ ଭାଷା ଭାରତୀ କମଳ ଆସନୀ

ସ୍ଵଭାବେ ବିଦ୍ୟା ଦାୟିନୀ କବିଙ୍କ ଜନନୀ ॥

ଜଗତ ଜନନୀ ଦେବୀ ହିମାଦ୍ରୀ ତନୟା

ମଙ୍ଗଳା କାଳିକା ଦୁର୍ଗା ସାକ୍ଷାତେ ଅଭୟା ॥

ହେ !ବସନ୍ତ ତୋ ମହିମା କରୁଛି ବର୍ଣ୍ଣନା

କହିବୁ ମା ଠାରେ ମୋର ଅନ୍ତର ବେଦନା ॥

ମାତୃକୃପା ଏକା ସିନା ସଂସାରରେ ସାର

ମାତୃକୃପା ବିନା ହୁଏ ଜୀବନ ବେକାର ॥


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract