Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

4  

Sarojini Mishra

Abstract

ବସନ୍ତ ଯାଅନା ହଜି

ବସନ୍ତ ଯାଅନା ହଜି

1 min
229



ଛଅ ଋତୁ ମଧ୍ୟେ ବସନ୍ତ ହେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ

ଋତୁ ସମ୍ରାଟ ବୋଲାଅ

ପୃଥିବୀରେ ପାଦ ଦେଉ ନ ଦେଉଣୁ

କୁଆଡ଼େ ଚାଲି ଯାଉଛ ।


ବିଶ୍ୱ ତାପନ ରେ ପୃଥିବୀ ତାପିତ

ଋତୁ ତା ଦିଶା ହରାଏ

ମଳୟେ ପ୍ରଳୟ ବରଷୁଛି ଦେଖ 

ଋତୁ ରାଜ ରୁଷି ଯାଏ ।


ଦୁଇ ଦିନ ଦେଇ ମଧୁର ପରଶ

କେଉଁଆଡେ ଯାଅ ହଜି

ଯିବାବେଳ ତୁମ ହୋଇନି ବସନ୍ତ

କାହିଁକି ଯାଉଛ ହଜି ।


ଗାଁ ମହ ମହ ବାସୁଅଛି ଦେଖ

ବକୁଳ ଫୁଲ ମହକେ

ଆମ୍ରକୁଞ୍ଜେ ପିକ ମେଳି ଦେଖା ନାହିଁ

କଁ। ଭଁ। ଗୋଟେ ଦିଶେ ।


ହଳଦୀ ବସନ୍ତ ମାତୃତ୍ତ୍ଵ ଆମୋଦେ

ଵସା ତାର ସକାଡିଛି

ବସନ୍ତ ଗୋ ତୁମେ ଯାଅ ନାହିଁ ହଜି

ପୃଥିବୀ ଯେ ଚାହିଁ ଅଛି ।


ଏ ଧରା ପୃଷ୍ଠରେ ଷଡ଼ ଋତୁ ଆସେ

ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ବାର୍ତ୍ତା ନେଇ

ତୁମେ ଆସ ପୁଣି ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ବିଭାରେ

ଧରାକୁ ମଣ୍ଡନ କରି ।


ମଣିଷ କାଟଇ ନିଜ ହାତେ ଜିହ୍ଵା

କିଏ ବା ତାକୁ କହିବ

ସବୁ ଜାଣି ଶୁଣି ଧ୍ଵଂସ ରଚାଉଛି

ଦେଖୁ ଅଛୁ ତୁ ବସନ୍ତ ।


ବାରମାସ ମଧ୍ୟେ ଦୁଇ ମାସ ତୁମ

ହେ ଋତୁରାଜ ବସନ୍ତ

ଦୁଇ ସପ୍ତାହ ବି ରହୁ ନାହଁ ତୁମେ

ଏ କି ବିଡ଼ମ୍ବନା ଦେଖ ।


ପ୍ରକୃତି ଉପରେ ମଣିଷ ଜାତିର

ଅସରନ୍ତି ଅତ୍ୟାଚାର

ତାକୁ ଦେଖି ତୁମେ ହଜି ଯାଅ କବା

ମନେ ନେଇ ଅବଶୋଷ ।


ବସନ୍ତ ରାଜ ହେ ରାଜୁତି ଦେଖାଅ

ତୁମ ଋତୁ ଚକ୍ର ଦଣ୍ଡେ

ତୁମ ସମୟ ତ ତୁମର ହେଉ ହେ

ଧରା ହସୁ ଯେ ଆନନ୍ଦେ ।


ବସନ୍ତ ହେ ତୁମେ ଯାଅନାହିଁ ହଜି

ଧରା ଶ୍ରୀମଣ୍ଡିତ ଥାଉ

ବିଧୁର ଜୀବନ ସଧୀର ହେଉ ହେ

ପୁଣ୍ୟତୋୟା ସ୍ରୋତ ବହୁ ।


ବସନ୍ତ ହେ ତୁମେ ଯାଅ ନାହିଁ ହଜି

ସୁଗନ୍ଧେ ପୃଥିବୀ ଭର

ପ୍ରତି ପ୍ରାଣେ ଛୁଟୁ ପ୍ରେମର ଫୁଆରା

ଧରା ହେଉ ମଧୁମୟ ।


ବସନ୍ତ ହେ ତୁମେ ଯାଅ ନାହିଁ ହଜି

ମଳୟ ଲୁଚି ନ ଯାଉ

ପ୍ରତି ଆଳୟରେ ଶାନ୍ତି ପରଶ ହେ

ଜୀବନେ ଶାନ୍ତି ବରଷୁ ।


ବସନ୍ତ ହେ ତୁମେ ଯାଅ ନାହିଁ ହଜି

ଏ ଧରା ଯେ ହସୁଥାଉ

ତୁମରି ପରଶେ ପ୍ରତିଟି ଜୀବନ

ଶାନ୍ତ କାନ୍ତ ହେଉ ଥାଉ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract