Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pranati Panda

Abstract

4.0  

Pranati Panda

Abstract

ବନସ୍ତେ ଡାକିଲା ଗଜ

ବନସ୍ତେ ଡାକିଲା ଗଜ

1 min
195



ବନସ୍ତେ ଡାକିଲା ଗଜ

ବରଷକେ ଥରେ ଆସଇ ରଜ

ଆସଇ ରଜ ଲୋ

ଘେନି ନୂଆ ସଜବାଜ ।


ଓଡ଼ିଆ ପରବ ରଜ

ପରବ, ପର୍ବାଣୀ ଚୀର ସବୁଜ

ଚୀର ସବୁଜ ଲୋ

ପାଳନ୍ତି ମଉଜେ ରଜ ।


ଭିନ୍ନ, ଭିନ୍ନ ବ୍ୟଞ୍ଜନରେ

ପୋଡ଼ ପିଠା ସହ ଆମ୍ବ , ପଣସେ

ଆମ୍ବ, ପଣସେ ଲୋ ,

ମହକଇ ଘରେ, ଘରେ ।


ଦୋଳି ଖେଳ ସାଥେ ପଶା

ଲୁଡୁ, ତାସ୍ ପୁଣି କବାଡି ମଜା

କବାଡି ମଜା ଲୋ,

ଜମାଏ ରଜର ନିଶା ।


ଗ୍ରାମ୍ୟବାଳା ଆନନ୍ଦରେ

ସଜେଇ ହୁଅନ୍ତି ସେ' ସରାଗରେ

ସେ ' ସରାଗରେ ଲୋ

ରଜ ପରବ ଭିତରେ ।


ପାଦେ ଅଳତା ଲଗାଇ

ବାସନା ତେଲରେ ମୁଣ୍ଡ କୁଣ୍ଡେଇ

ମୁଣ୍ଡ କୁଣ୍ଡେଇ ଲୋ ,

ଦେହେ ହଳଦୀ ମାଖଇ ।


କଳେ ଜାକି ଖିଲି ପାନ 

ପିଠା ପଣା ଖାଇ ପିନ୍ଧି ନୂତନ

ପିନ୍ଧି ନୂତନ ଲୋ ,

ସର୍ବେ ହୁଅନ୍ତି ମଗନ ।


ପରମ୍ପରା ନିଆରା ଏ' 

ରଜସ୍ୱଳା ମାତା ବସୁଧା ହୁଏ

ବସୁଧା ହୁଏ ଲୋ ,

ଭୂମି ଆଘାତ ନପାଏ ।


ଭୂମି ପୂଜନ ହୁଅଇ 

ହଳ ଚଲାଏନି ସେ' ଚଷା ଭାଇ

ସେ 'ଚଷା ଭାଇ ଲୋ ,

ପରମ୍ପରା ଧ୍ୟାନ ଦେଇ ।


ରଜ ପରବ ଶେଷରେ

ବସୁମତୀ ସ୍ନାନ କରିବା ପରେ

କରିବା ପରେ ଲୋ ,

ପରବ ଶେଷ ହୁଏରେ ।


ପାଞ୍ଚ ଦିନର ଏ' ରଜ

ଓଡ଼ିଆ ସଂସ୍କୃତି ପାର୍ବଣ , ପର୍ବ

ପାର୍ବଣ, ପର୍ବ ଲୋ,

ଅଭୁଲା ଅଲିଭା ଚିଜ ।


ବାର ମାସେ ତେର ପର୍ବ

ପରବ ଭିତରେ ରଜ ପରବ

ରଜ ପରବ ଲୋ ,

ଓଡ଼ିଶା ମାଟିର ଗର୍ବ ।


ମିଠା ସ୍ମୃତି ସାଉଁଟିବା

ପୂର୍ବ ପରମ୍ପରା ମନେ କରିବା

ମନେ କରିବା ଲୋ ,

ସର୍ବେ ମଉଜ କରିବା ।


କାଳିଆ ଆଶିଷ ନେବା

ରଜ ପର୍ବ ଆମ ଅତି ନିଆରା

ଅତି ନିଆରା ଲୋ ,

ରଜ ପରବ ପାଳିବା ।


     


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract