Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ବଳିଦାନ

ବଳିଦାନ

2 mins
292



ବଳିଦାନ କଥା ମନରେ ଆସିଲେ

    ମନେ ପଡେ ସେ ଅତୀତ

କେତେ ଦେଶ ପ୍ରେମୀ ଶହୀଦ ହୋଇଲେ

      ବୋହିଥିଲା ଯେ ରକତ  ।

ଚାବୁକ ପାହାରେ ଆହତ ହୋଇଲେ

      ନିଜକୁ ସେ ବଳି ଦେଲେ

ତାଙ୍କ ବଳିଦାନେ ଏଇ ଦୁନିଆରେ  

    ଆମେ ସ୍ବାଧୀନ ହୋଇଲେ ।

ଜୟୀରାଜଗୁରୁ ବରଗଛ ଫାଶୀ

    ଛାତିକୁ ଥରାଇ ଦେଲା 

ଏତେ ସେ ନିଷୁର ନିମକ ହାରାମ୍

    ବାନ୍ଧି ଦୁଇ ଫାଳ କଲା ।

ସମ୍ବଲପୁରର ବୀର ସୁରେନ୍ଦ୍ରସାଏ 

    କଟକ ସୁଭାଷ ବୋଷ

ଦେଶ ପାଇଁ ବଳିଦାନ ଦେଇଗଲେ

    ସହି ସେ ଅନେକ କ୍ଲେଶ ।

ବାରଶହ ବଢେଇ ଜୀବ ଦାନ ପାଇଁ 

    ବାଳକ ସେ ଧର୍ମପଦ

ନିଜ ଜୀବନକୁ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିଲେ 

    ନେଇ ପିତା ଆଶୀର୍ବାଦ ।

କୋଣାର୍କର ମୁଣ୍ଡି ମାରିଣ ଶେଷରେ

    ନିଜ ଜାତି ଭାଇ ପାଇଁ 

ସେମାନେଙ୍କ ଟେକ ରଖିଲେ ଜଗତେ

    ଚନ୍ଦ୍ରଭାଗା ଗର୍ଭେ ଡେଇଁ ।

ପୁରାଣ ଯୁଗର ବଳିଦାନ କଥା 

    କି ବର୍ଣ୍ଣି ପାରିବି ମୁହିଁ 

ରାମାୟଣ କଥା ବିଚାରକୁ ନିଅ

    ନିଜେ ବୁଝି ଯିବ ତହିଁ ।

ମାତା କୈକେୟୀ ସ୍ନେହ ବଳି ଦେଇ

    ରାମେ ବନବାସ ଦେଲେ

ବିନା ସ୍ବାର୍ଥେ କେତେ ନିନ୍ଦିତ ସେ ହେଲେ

   ନା କିଏ ବୁଝି ପାରିଲେ ।

ଲକ୍ଷ୍ମଣ, ଉର୍ମିଳା, ଭରତଙ୍କ ବଳି

    ରାମାୟଣରେ ବର୍ଣ୍ଣିତ 

ଝରାଇ ଦେଇଛି ଲୋତକ ଜୁଆର

    ଜଗତେ ହୁଏ ଚର୍ଚ୍ଚିତ ।

ଅମର ରଖିବା ପାଇଁ ଲଙ୍କପତି 

    ବିଭୀଷଣେ ତଡିଦେଲେ 

ଶେଷେ ଜୀବନକୁ ବଳି ଦେଇ ରାଜ୍ୟ 

      ବିଭୀଷଣଙ୍କୁ ଅର୍ପିଲେ ।

ଦଧିଚୀ ଋଷିଙ୍କ ବଳିଦାନରେ ଯେ

    ଇନ୍ଦ୍ରିଙ୍କ ବଜ୍ର ନିର୍ମିତ 

ସେଇ ବଜ୍ରଘାତେ ବୃତ୍ତାସୁରକୁ ସେ

    କରିଣ ଥିଲେ ନିହତ ।

କର୍ଣ୍ଣ ବଳିଦାନ ସବୁଠୁ ନିଆରା

    ମାତା କୁନ୍ତୀଙ୍କର ପାଇଁ 

ନିଜ ଜୀବନକୁ ବଳି ଦେଲେ ସିଏ

    ପଞ୍ଚୁ ପାଣ୍ଡବ ବଞ୍ଚେଇ ।

ଧ୍ୟାଈପାନ୍ନା ନିଜ ପୁତ୍ର ବଳି ଦେଇ

    ରାଜପୁତ୍ରେ ବଞ୍ଚେଇଲେ

ମାଆର ମମତା ପାଖରେ ନିଜର

     କର୍ତ୍ତବ୍ଯ ଟେକ ରଖିଲେ ।

ଏ କଳି ଯୁଗରେ ସ୍ୱାର୍ଥର ମଣିଷ 

     ସ୍ବାର୍ଥ ପାଇଁ ବାଇ ହୁଏ

ନିଜ ସ୍ବାର୍ଥ ପାଇଁ କେତେ ଲୋକଙ୍କର

    ଖୁସିକୁ ଛଡେଇ ନିଏ ।

ଜାଣି ଶୁଣି କିଏ ବଳିଦାନ ଦିଏ

    ଅଶାନ୍ତି ନ ହେବା ପାଇଁ 

ହେଲେ ତାର ଏଇ ବଳିଦାନ ମୂଲ୍ୟ 

     ନା କିଏ ବୁଝି ଥାଇ ।

ନିଜ ଅଧିକାର ବଳି ଦେଇ ସିଏ

    ଆଖି ଲୁହ ପିଉଥାଏ

ବାହାସ୍ଫୋଟ ମାରି ଜିତି ଗଲା ବୋଲି

    ସ୍ବାର୍ଥୀ, ଈର୍ଷା, ଗର୍ବୀ କୁହେ ।

ଶାନ୍ତିରେ ଟିକିଏ ରଖିବାର ପାଇଁ 

     କିଏ କେତେ ବଳି ଦ୍ୟନ୍ତି 

ସର୍ବସ୍ଵ ଛାଡିଣ ଇଚ୍ଛା ବି ନ ଥିଲେ

    ଛାଡି ଚାଲି ଯାଇଥାନ୍ତି ।

ମହତ୍ତ୍ୱ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟେ ବଳିଦାନ ଦେଲେ

     ସିଏ ହୁଏ ଚରିତାର୍ଥ 

ହୀନ ଚକ୍ରାନ୍ତର ବଳିଦାନ ସବୁ

    ହୋଇ ଯାଇଥାଏ ବ୍ୟର୍ଥ ।

ଏବେତ ଏମିତି ବିକୃତ ମଣିଷ 

    ଅନେକ ଯେ ରହିଛନ୍ତି 

ନିଜର ସ୍ୱାର୍ଥକୁ ହାତେଇବା ପାଇଁ 

    ଅନ୍ୟକୁ ବଳି ଚଢାନ୍ତି ।

ଯେଉଁ ବଳିଦାନ ଜଗତ କଲ୍ୟାଣ 

    ସେଇ ବଳିଦାନ ଦିଅ

ଯୁଗ ଯୁଗ ପାଇଁ ଏଇ ଜଗତରେ 

   ଯଶସ୍ବୀ ହୋଇଣ ଥାଅ ।

ଯେଉଁ ବଳିଦାନ ଛଳନା କପଟୀ

    ସ୍ବାର୍ଥୀ ଜନକୁ ଜିତାଏ

ସେଇ ବଳିଦାନ କେବେବି ନ ଦିଅ

    ଚାଣକ୍ୟଙ୍କ ବାକ୍ୟ ଇଏ ।



Rate this content
Log in