Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Narendra Prasad Behera

Abstract

4  

Narendra Prasad Behera

Abstract

ବିଦାୟ-୨

ବିଦାୟ-୨

1 min
419


ବିଦାୟ ନେଇଛି    ପୁରୁଣା ବରଷ

    ଦେଇଣ ଅନେକ ଦୁଃଖ

ନୂଆ ବରଷରେ   ଦେଇଛନ୍ତି ପାଦ

     ମିଳିବକି ମନେ ସୁଖ ।


ବିଗତ ଦିନର    ରାଗ ଅଭିମାନ

    ରହିଛି ଅନେକ ମନେ

ରଖିବାନି ଆଉ    ମନର ମଧ୍ୟରେ

   କହିବାନି କାହା କାନେ ।


ସୁଖ ବି ମିଳିଛି   ଦୁଃଖ ବି ମିଳିଛି

    ମିଳିଛି କେତେ ଯନ୍ତ୍ରଣା

ଭୁଲିଯାଇ ସବୁ    ଆଗେଇ ଚାଲିବା

    ସଭିଙ୍କୁ କରି ଆପଣା ।


ଜାଣତରେ କିମ୍ବା   ଅଜାଣତେ ହେଉ

     ରହିଛି ନିଶ୍ଚୟ ଭୁଲ୍

ଗର୍ବ ଅହଂକାର   ମନ ମଧ୍ୟେ ରଖି

    କରିବାନି ଆଉ ରୋଲ୍ ।


ଆତ୍ମାକୁ ବାଧିବା   ଭଳି ଶବଦକୁ

     କରିବାନି ବ୍ଯବହାର

ଦେବା ନାହିଁ କାହା   ମନରେ ଆଘାତ

     ସମସ୍ତେ ଆମ୍ଭେ ନିଜର ।


ନୀତି ନିୟମକୁ   ଜଣାଇ ସମ୍ମାନ 

     କରିବା ସମସ୍ତେ କର୍ମ

ବେନିୟମ ପ୍ରତି   ହେବା ସାବଧାନ

     ଅରଜିବା ଯେବେ ଧର୍ମ ।


ବିଧାତା ନିକଟେ   ସମସ୍ତେ ସମାନ

     ଏକ ପରିବାର ଭଳି

ମିଳିମିଶି ସର୍ବେ  ଏକତ୍ର ଚଳିବା

     ନକରିବା କେବେ କଳି ।


ଜାଣତରେ କେବେ   ଦେଇ ନାହିଁ ଦୁଃଖ

      ଅଜାଣତେ ହୋଇଥିବ

ନଧରିବ ଦୋଷ    କରୁଛି ପ୍ରାର୍ଥନା

     ନିଜଗୁଣେ କ୍ଷମା ଦେବ ।


ଅତୀତରେ ସେହି   ପୁରୁଣା ରାଗକୁ

     ଭାଳିବାନି ରାତି ଦିନ

ଯୋଡହସ୍ତେ ମୁହିଁ   ଜଣାଉଛି ଆଜି

    ଘେନ ମୋର ନିବେଦନ ।


ନୂତନ ବର୍ଷର   ନୂତନ ଆଲୋକ

  ଆଣିଛନ୍ତି ଆମ୍ଭେ ଖୋଜି

ଫିଙ୍ଗିଦେଇ ରାଗ   ଅଭିମାନ ସବୁ

  ପଦାରେ କରିବା ଭୋଜି ।


ହସିହସି ଆମ୍ଭେ   ବିଦାୟ ଯେ ଦେଲେ

     ପୁରୁଣା ବର୍ଷ ଦିନକୁ

ସ୍ବାଗତ କରିବା   ନୂତନ ବର୍ଷକୁ

    ଆଦରି ନେଇ ସୁଖକୁ ।


ଧର୍ମ ପଥେ ରହି   କରିଯିବା କର୍ମ

     ସୁଧାରିବା ସମାଜକୁ

ଲେଖନୀ ମୁନରେ   ଲେଖିବା ସାହିତ୍ୟ

    ରହିବ ଯୁଗ ଯୁଗକୁ ।


ସାହିତ୍ୟ ଉନ୍ନତି   ଦେଶ ପ୍ରଗତିରେ

    ହୋଇବା ଆମେ ସହାୟ

ସ୍ନେହ ମମତାରେ   ବନ୍ଧା ମୋ ଜୀବନ

  ହେଲେ ମୁଁ ଯେ ନିଃସହାୟ ।


ଆତୁର କଣ୍ଠରେ   କରୁଛି ଗୁହାରୀ

  ଶୁଣ ମୋ ଭାଇ ଭଉଣୀ  

ନେଇଛି ବିଦାୟ   ପୁରୁଣା ବରଷ

    ନୂତନକୁ ହେବା ଗୁଣି ।


ସାହିତ୍ୟ ରଥରେ   ହୋଇବା ସାରଥୀ

      ଜଗତକୁ ଯିବା ଜିଣି

ବିଦାୟ ବେଳାର   ଆଗନ୍ତୁଙ୍କ ପାଇଁ

     ରଚିବା ନୂଆ କାହାଣୀ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract