Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Classics Inspirational Children

3  

Chittaranjan Nanda

Classics Inspirational Children

ଭକ୍ତ ବଳରାମ ଦାସ

ଭକ୍ତ ବଳରାମ ଦାସ

1 min
163



ଥିଲା ସଂସ୍କୃତ ସାହିତ୍ୟର ପ୍ରାଧାନ୍ୟ  

ପଞ୍ଚଦଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ  

ସଂସ୍କୃତ ସାହିତ୍ୟ ଚର୍ଚ୍ଚା ଥିଲା ପଣ୍ଡିତ

ମାନଙ୍କ କରାୟତ୍ତରେ |୧|


ଉତ୍କଳରେ କିଛି ସନ୍ଥଙ୍କର ହେଲା 

ଉନ୍ମେଷ ସେହି ସମୟରେ

ରଚିଲେ ଜୀବନଧର୍ମୀ ମହାକାବ୍ୟ 

ଗୁଡିକ ଓଡ଼ିଆ ଭାଷାରେ |୨|


ଶୁଦ୍ରମୁନି ସାରଳା ଦାସ ରଚୟିତା 

ହେଲେ ମହାଭାରତର

ବଳରାମ ଦାସ ରାମାୟଣର ଓ 

ଜଗନ୍ନାଥ ଦାସ ଭାଗବତର |୩|


ନିଜର ସାହିତ୍ୟ କୃତି ପ୍ରଦାନ କରି 

ତାଙ୍କର କାବ୍ୟିକ ରସରେ

ଜନମାନସକୁ ସେମାନେ ରସେଇ 

ଥିଲେ ଉତ୍କଳୀୟ ପରିବେଶରେ |୪|

 

ବୟୋଜ୍ୟେଷ୍ଠ କବି ଥିଲେ ବଳରାମ 

ଦାସ ଏହି ପଞ୍ଚସଖା ଯୁଗରେ 

ଜନସାଧାରଣଙ୍କ ବୋଧଗମ୍ୟ ରାମାୟଣ 

ସରଳ ସାବଲୀଳ ଭାଷାରେ |୫|


ନୁହେଁ ବାଲ୍ମୀକି କିମ୍ବା ତୁଳସୀ ଦାସଙ୍କ 

ରାମାୟଣ ଅନୁକୃତି ଲେଖନୀ

ସମନ୍ୱିତ କରିଛନ୍ତି ନିଜସ୍ଵ ରୀତିରେ ଉତ୍କଳ

ର ଆରଣ୍ୟକ ପ୍ରକୃତିର ବାଣୀ |୬|


ନିଜ ମାଟି ଓ ମାଆର ଅପୂର୍ବ ଶୋଭା ଓ 

ଗ୍ରାମ୍ୟ ପ୍ରକୃତିକୁ ସେ ନେଇ 

ରଚିଲେ ଦାଣ୍ଡୀ ରାମାୟଣ ଓଡ଼ିଆ ଜୀବନ 

ପ୍ରଣାଳୀ, ଆଚାରକୁ ଥୋଇ |୭|


ରଖିଛନ୍ତି ସେଥିରେ ଲୀଳାବତୀ ହରଣ ଓ 

ଗୁଣ୍ଡୁଚି ମୂଷା ଉପାଖ୍ୟାନ,

ପାଇବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପରିକଳ୍ପନା ଇତ୍ୟାଦି 

ଯଥା ସନ୍ଥ ପଣ୍ଡା ଉପାଖ୍ୟାନ |୮|


ଅନ୍ୟ କେତେ ରଚନା ପାଉଛେ ଯଥା 

ମୃଗୁଣୀ ସ୍ତୁତି, ଗୁପ୍ତଗୀତା,

ଲକ୍ଷ୍ମୀ ପୁରାଣ, ଭାବ ସମୁଦ୍ର, ବଟ 

ଅବକାଶ, ଭାଗବତ ଗୀତା |୯|


ପାଉଛେ କାନ୍ତ କୋଇଲି, ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ 

ଭୂଗୋଳ, ବେଢ଼ା ପରିକ୍ରମାକୁ

ତାଂକ କୃତ୍ତି ନାମରତ୍ନ ଗୀତା, ଅମର 

କୋଷ ଗୀତା ପ୍ରଭୃତିକୁ |୧୦|


ସେହି ମହାନ୍ ଆତ୍ମାକୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ 

ରଥରେ ଚଢିବା ସମୟରେ

ବାହାର କରି ଦେଇଥିଲେ ତାଙ୍କୁ ପଣ୍ଡା

ମାନେ ଧକ୍କା ଧୀକ୍କାରରେ |୧୧|


ବଳରାମ ଦାସ ଅସ୍ପୃଶ୍ୟ ଜାତିର ଲୋକଙ୍କୁ 

ବେଦାନ୍ତ ତତ୍ତ୍ଵ ବୁଝାଉ ଥିଲେ

ପଣ୍ଡିତ ଓ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନଂକ ପ୍ରରୋଚନାରେ 

ସେ କାରାଦଣ୍ଡ ଭୋଗିଥିଲେ |୧୨|



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics