Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrushikesh Satpathy

Inspirational

4  

Hrushikesh Satpathy

Inspirational

ଭଗ୍ନଶିଳାର ଜୀବନ୍ୟାସ

ଭଗ୍ନଶିଳାର ଜୀବନ୍ୟାସ

1 min
264


ବାନ୍ଧବୀ ଗୋ,ତୁମ ସ୍ୱାଭିମାନ ସତେ

    ସୁଗନ୍ଧା ରଜନୀଗନ୍ଧା , 

ଅଭିମାନ ତୁମ    ଅନନ୍ତ ଆକାଶ

    ନୃତ୍ୟରେ ଚପଳଛନ୍ଦା !


ଓଠର ମାନକୁ    ଲୁଚାଇ ଲୁଚାଇ

    ଆଖି ଦୁଇ ଓଦା ହୁଏ ,

ଅଭିମାନ ବନ୍ୟା   ଉଛୁଳି ଶେଷକୁ

    ମରୁଦ୍ୟାନ ସୃଷ୍ଟି ହୁଏ ।


ବେଳେବେଳେ ତୁମ ଅଭିମାନ ସାଜେ

     ଅଶ୍ରୁପୂର୍ଣ୍ଣ ଅନ୍ତାକ୍ଷରୀ ,

ନିଜେ ହାରି ହାରି  ଅନ୍ୟକୁ ଜିତାଏ

    ବିରହିଣୀ ପ୍ରିୟା ପରି ।


ସେଦିନ କାହ୍ନାର ବଇଁଶୀ ସୁରରେ

    ସତେକି କୁହୁକ ଥିଲା ,

କଦମ୍ବବନ ବି   ନାଚି ଉଠୁଥିଲା

    ଯମୁନା ଚହଟୁଥିଲା ।


ତୁମ ନୟନରେ   ଅଶ୍ରୁ ତର୍ପଣର

   ଅଦ୍ଭୁତ ନୀରବ ନୃତ୍ୟ ,

ନିଭୃତ ବେଳାରେ ଅକଥନୀୟ ତା'

   ସୁପ୍ତ ଯନ୍ତ୍ରଣାର ତଥ୍ୟ !


ତୁମେ ଯେବେ ମୋର ଅକୁହା ବେଦନା

   ଆପେ ଆପେ ପାର ଜାଣି ,

ତୁମ ଅଭ୍ୟନ୍ତର    ନିର୍ବାକ୍ ବେଦନା

    ପାରିବିନି କ'ଣ ଚିହ୍ନି !


ଚିହ୍ନି ଜାଣିଥିଲେ   ଅଚିହ୍ନା ଲୋକର

     ଚରିତ୍ରାୟନ ସମ୍ଭବ ,

ମୋ' ଚରିତ୍ର ଚିତ୍ର ଆଙ୍କିବାରେ ତୁମେ

    ନିଶ୍ଚୟ ସଫଳ ହେବ ।


ତୁମ ହୃଦୟର     ନୀରବ ଧ୍ୱନିର

    ପ୍ରତିଧ୍ୱନି କୁହେ କଥା ,

ସେଇ ପ୍ରତିଧ୍ୱନି   ସୁପ୍ତ ଇସାରାରେ

  ମୋ' ହୃଦୟ ଲେଖେ ଗାଥା ।


ବାନ୍ଧବୀ ଗୋ ,ତୁମ ନିଃଶବ୍ଦ ରାଗିଣୀ,

   ମୋ' କାବ୍ୟଗୀତି-ଝଙ୍କାର,

ମିଶ୍ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା    ପୃଷ୍ଠା ସୃଜନରେ

   ଆଣେ ସ୍ବର୍ଗୀୟ ସମ୍ଭାର ।

   

ପରମ୍ପରା ଆଉ   ମିଥ୍ୟାଭିଜାତ୍ୟର

    ସାମାଜିକ ବନ୍ଦୀଶାଳା ,

ସ୍ୱାଧୀନତା ତୁମ     ଧ୍ବଂସ କରିଛି

    କରିଦେଇ ଭଗ୍ନଶିଳା !


ଭଗ୍ନ କୋଣାର୍କର ନିର୍ବାକ୍ ନୃତ୍ୟାଙ୍ଗନା

    ତା' ଅଭିଶପ୍ତ ଘୁଙ୍ଗୁର,

ମନେ ପଡ଼ିଯାଏ   ନିର୍ଦ୍ଦୋଷ ପ୍ରାଣର

    ବୁକୁଫଟା ହାହାକାର ।


ଭଗ୍ନଶିଳା ତୁମେ ନୁହଁ ଗୋ ବାନ୍ଧବୀ

   ମୋ' ପ୍ରାଣର ଜୀବନ୍ୟାସ ,

ମୃଦୁ ମାଦକତା   ସ୍ନିଗ୍ଧ- ଧୀରବତ୍ତା

    ସଞ୍ଚରେ ନବ ଉଚ୍ଛ୍ବାସ !


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational