Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract Inspirational

3  

Lata Behera

Abstract Inspirational

ବାଟ

ବାଟ

1 min
146



ଜୀବନର ଏଇ ଚଲା ପଥ ପରେ 

   ଅନେକ ରହିଛି ବାଟ 

ସେ ବାଟରେ ପାଦ ରଖିବା ପୂର୍ବରୁ 

   ସତ୍ୟତା ଜାଣ ନିରାଟ ।


ବାଟ ଅବାଟର ତର୍ଜମା ଭିତରେ

    ଅନେକ ପାର୍ଥକ୍ୟ ଥାଏ

କୁବାଟ ,ସୁବାଟ ,ସତ୍ୟ, ଧର୍ମ ବାଟ

    ଅନ୍ୟାୟ ବି ରହିଥାଏ ।


ଅସତ୍ୟ ଅଧର୍ମ ବାଟ କଳଙ୍କିତ

    ନ୍ୟାୟ ବାଟ ଆଲୋକିତ 

ପାପ ପୁଣ୍ୟ ଦୁଇ ବାଟ ରହିଥାଏ

    ପାଦ ଦେବ ବିଚାରିତ ।

     

ମନ ଭୁଲାଣିଆ କିଏ କେତେ କହେ

    କୁବାଟରେ ନେଇଯାଏ 

ଜାଣିଲା ବେଳକୁ ସବୁ ସରିଥାଏ

    ପସ୍ତେଇବା ସାର ହୁଏ ।


ମନ୍ଦ ବାଟ ଆଗ ଆଗ ଭଲ ଲାଗେ

    ସତେକି ଅମୃତ ଭରା

ଶେଷରେ ସେ ବଡ ଧକ୍କା ଦେଇଥାଏ

    ଝରାଏ ଲୋତକ ଧାରା ।


ଭଲ ବାଟ ଦିଏ ଯନ୍ତ୍ରଣା ବହୁତ

     ବିଷ ତୁଲ୍ୟ ଲାଗୁ ଥାଏ

ଶେଷରେ ସମ୍ମାନ ଭରି ଦିଏ ସିଏ

    ଅମୃତ ଚଖାଇ ଦିଏ ।


ସିଧାବାଟ ଥାଏ ବଙ୍କା ବାଟ ଥାଏ

    ଥାଏ ବି ଖସଡା ବାଟ

ଖସଡା ବାଟରେ ପାଦ ପଡିଗଲେ

    ହେଇଥାନ୍ତି ଛଟପଟ ।


ପୁରାଣ ଶାସ୍ତ୍ରରୁ ଇତିହାସ ଦେଖ

    ରହିଛି ଅନେକ ବାଟ 

କିଏ ନିନ୍ଦା ପାଏ କିଏ ଯଶ ପାଏ

   କିଏ ବା ଭୋଗଇ କଷ୍ଟ ।


ବାଟେ ଯାଉ ଯାଉ ଅନେକ ଲୋକଙ୍କ 

    ସହ ଦେଖା ହେଇଯାଏ

କେତେ ମୁହଁ ସେଠି ଚିହ୍ନା ଦେଖାଯାଏ

   କେତେ ବି ଅଚିହ୍ନା ଥାଏ ।


ବାଟେ ସହାୟତା କରିଥାଏ ସିଏ

    ହୃଦୟରେ ରହିଯାଏ

ମଶାଣୀ ଜୁଇରେ ଜଳିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 

    ମନ ତାକୁ ଖୋଜୁଥାଏ ।


ବାଟେ ଅପମାନ ଦେଇଥାଏ ଯିଏ

    ନା ତାହାକୁ ଭୁଲି ହୁଏ

ମାନସ ପଟରେ ତାର ସେ ମୁହଁଟା

    ଜଳ ଜଳ ଦିଶୁ ଥାଏ ।


ସତ୍ୟ ବାଟେ ଯାଇ ବୀର ବିଭୀଷଣ 

    ଅଜର ଅମର ହେଲେ

ଅନ୍ୟାୟ ଅଧର୍ମ ବାଟରେ ଚାଲି

   ଅଳ୍ପ ଆୟୁଷରେ ମଲେ ।


ଶକୁନି କୁମନ୍ତ୍ରେ ଅନ୍ୟାୟ ବାଟରେ

    ପାଦ ଦେଲେ ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ 

ନିଜ ବଂଶ ଶେଷେ ଧ୍ୱଂସ ହେଇଗଲା

    ନିଜେ ବି ହେଲେ ନିଧନ ।  


ଛଳନା ବାଟରେ ଇନ୍ଦ୍ର ଗତି କଲି

   ଅହଲ୍ଯାକୁ ହରି ଥିଲେ

ଗୌତମ ଋଷିଙ୍କ ଅଭିଶାପ ବଳେ

    ସହସ୍ର ଯୋନି ହୋଇଲେ  ।


ମିଛ କପଟର ବାଟ ଧରି କର୍ଣ୍ଣ 

    ପର୍ଶୁରାମେ ଗୁରୁ କଲେ

ନିଷ୍ଫଳ ହୋଇଲା ସେହି ବିଦ୍ୟା ତାଙ୍କ 

    ମୃତ୍ୟୁକୁ ବରଣ କଲେ ।


ବିଶ୍ବାସ ବାଟରେ ଯାଇ ପ୍ରହଲ୍ଲାଦ

    ପ୍ରଭୁ ପାର୍ଶାଦ ଲଭିଲେ 

ସଚ୍ଚୋଟ ପଣରେ ରହି ବସୁଦେବ

    ଶେଷେ ମୁକ୍ତି ପାଇଥିଲେ ।


ସତ୍ୟ ଧର୍ମ ନ୍ୟାୟ ପୁଣ୍ୟ ବାଟ ସଦା

    ଉଜ୍ଜୀବିତ ରହିଥାଏ

ଭକତିର ବାଟ ସବୁଠୁ ଉତ୍ତମ 

    ମୁକ୍ତି ସେଠି ମିଳି ଥାଏ ।    



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract