Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

ଅସ୍ତମିତ ପୁଞ୍ଜିବାଦ, ଆସନ୍ନ ମରଣ

ଅସ୍ତମିତ ପୁଞ୍ଜିବାଦ, ଆସନ୍ନ ମରଣ

2 mins
225



ମଣିଷ ମନରେ ଥାଏ ଦୁଇଟି ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ,

ସୁଖ ଲାଭ ଓ ଦୁଃଖ ଦୂର

ଜୀବନ ସମୟ ପୂରି ପୂରି ଆସେ, ଚକ୍ଷୁ

ଦର୍ପଣେ ଦେଖୁଛି ରୂପ, ଏ ସଂସାରର |୧|             


ପଢିଛି ଦର୍ଶନ ଶାସ୍ତ୍ରରେ, ଦୁଃଖର ବିନାଶ,

ବିନାଶ ହେଲେ କାମନାର

ସୁଖ ମିଳିଥାଏ କାର୍ଯ୍ୟେ, କରିଲେ ନିଷ୍କାମନା

ହୃଦୟ ମଧ୍ୟରେ ବିଚାର |୨|


ମଣିଷର ମନ ଆକାଶ ବାନ୍ଧିବାକୁ ଶିକୁଳି 

ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇ ପାରି ନାହିଁ

କ୍ଷିପ୍ର ଗତିରେ ତାହା ସଦା ଦୌଡ଼ି ତ ଥାଏ, 

ବେଗ ତ ମାପି ହୁଏ ନାହିଁ |୩|


ମନର ଅଭିଭାବକ ତ ବିବେକ, ମାନିଲେ 

ମଣିଷ ଧରମ କରମେ ଥାଏ

ବିବେକକୁ ନପଚାରିଲେ ଦର୍ପିତ ଠାଣିରେ

ସେ ଅଧର୍ମ ସଦା କରି ଥାଏ |୪|


ସ୍ୱାର୍ଥାନ୍ୱେଷି ମଣିଷର ମନର ବେଗରେ 

ବଢିଲା ଶୋଷଣ ଅତ୍ୟାଚାର

ଲୁଚିଗଲା ବହୁ ମଣିଷର ନିଡ, ସମାଜେ 

ସୃଷ୍ଟି ହେଲା ଧ୍ୱଂସ ଓ ପ୍ରଳୟର |୫|


ମାଟିରୁ ହାଣ୍ଡି ମାଠିଆର ରୂପ ପାଉଛେ 

କୁମ୍ଭାର ଭାଈର ପରଶ ପାଇ

ଜ୍ଞାନ ବିବେକର ଦୀପ ଦ୍ୱାରା ପାଇଲେ 

ଆମେ ତ ଗଣତନ୍ତ୍ରର ଛାଇ |୬|


ବର୍ତ୍ତମାନ ଗଣତନ୍ତ୍ରର ମୂଲ୍ୟକୁ ବୁଝେନି,

ପୁଞ୍ଜିବାଦର ପଚା ଗନ୍ଧର ତଳେ

ଦେଖେ ନେଡି ଗୁଡ କହୁଣୀକୁ ବୁହେ, ଅସହ୍ୟ 

ବେଦନା ଭରିଛି ମଣିଷ ଅନ୍ତର ତଳେ |୭|


ମୁଁ ସାଧକ, ମୁଁ ଲେଖକ, ମୁଁ ପୁଣି ସୈତାନ, 

ମୁଁ ର ସୃଷ୍ଟିରେ ପୁଞ୍ଜିବାଦ ଆସିଛି

ମୁଁ ଶବଦରେ ଶ୍ରମିକ କୃଷକର ଶ୍ରମକୁ

ପୁଞ୍ଜିିପତି ସଦା ଶୋଷଣ କରୁଛି |୮|


ଯୁଦ୍ଧ ପରେ ବେଲାଳସେନ ପଚାରିଲା 

ହେ ନିର୍ବୋଧ ଅବୋଧ ଯେତେ

ସବୁ ଜାଣିଛି ତ ମୁଁ, ପାରିବା ପଣିଆର 

ବାହାସ୍ପୋଟ କାହିଁକି ମାରୁଛ ଏତେ |୯|


ମୁଁ ମାନେ ଯେତେ, ଶୋଷଣ ତ କରୁଛ

ବନ୍ଧକ ପକେଇ ମା ମାଟିକୁ 

ପୋଲିସ୍ ଦ୍ୱାରା ପୁଞ୍ଜିପତିର ହୁଅ ରକ୍ଷା

କର୍ତ୍ତା, ଛି ତୁମ ପାରିବା ପଣିଆକୁ |୧୦|


ହୋଇ ପାରିବ ହେ ଶାସକ ରକ୍ଷାକର୍ତ୍ତା, 

ଅତ୍ୟାଚାର ହୁଏ ନାରୀ ଉପରେ

ହୋଇ ପାରିବ ହେ ଶାସକ ରକ୍ଷାକର୍ତ୍ତା, 

ଅତ୍ୟାଚାର ହୁଏ ଶ୍ରମିକ ଉପରେ |୧୧


ହେ ଶାସକ, ପୁଞ୍ଜିପତିର ରକ୍ଷାକର୍ତ୍ତା 

ହୋଇ କିମ୍ପାଇଁ ଦେଖାଉ ଦାମ୍ଭିକତା 

ପୁଞ୍ଜି ଅହଙ୍କାରେ ଛାତି ଫୁଲାଉ ରକତ 

ଶୋଷିବା ଜୀବନର କି ସାର୍ଥକତା |୧୨|


ହେ, ପୁଞ୍ଜିବାଦର ଶାସକ, ଅସ୍ତମିତ ଗାଦି

କୁ ରକ୍ଷା କରିବ କେତେ ଦିନ

ପୃଥିବୀରୁ ଛାଡିଯିବା ପାଇଁ ଵେଳ ଉପଗତ,

ଅପେକ୍ଷାରତ କେବଳ ଆସନ୍ନ ମରଣ |୧୩|


ସମୟର ଚକ ଘୁରେ ଚିରନ୍ତନ କ୍ଷମତା ପଦବୀ

କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ, ସତ୍ୟ ଶ୍ମଶାନ ଦୁଆର ଜାଣ

ମାଟି ମାଆ ସୁରକ୍ଷା ଦୀକ୍ଷା ନେଇ ନିଃସ୍ୱର ସଖା

କ୍ରାନ୍ତିକାରୀ ନିଶ୍ଚୟ ଜନମିବେ ଶୁଣ | ୧୪|



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract