Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pratapkesari Sahu

Abstract Action Classics

4  

Pratapkesari Sahu

Abstract Action Classics

ଅକ୍ଷୟପୁଣ୍ୟ

ଅକ୍ଷୟପୁଣ୍ୟ

1 min
413


ପୁରାଣ କାଳରେ ଥିଲେ ଏକ ସୁଞାନୀ ମହର୍ଷି

ନାମ ତାହାଙ୍କ ର ରହିଥିଲା ମୁଦୁଗଲ ଋଷି ।


ବନବାସୀ ଙ୍କ ସେବାରେ ଥିଲେ ସଦାବେଳେ ରତ

ଦୁର୍ବାସାଋଷି ଭିନ୍ନ ବେଶେ ଆସିହେଲେ ଉପଗତ ।


ଆଶ୍ରମ ଦେଖିଣ ଋଷି ମନେ ହେଲେ ପରଶନ୍ନ

କହିଲେ ହେ ମହର୍ଷି ତୁମେ ଦିଅ ମୋତେ ଅନ୍ନ ।


କ୍ଷୁଧାରେ ନିଶ୍ଚେ ଆମର ଜୀବନ ଯିବ ଚାଲି

ଏଣୁକରି ଖାଇବାର ଚରଚା କର ତୁମେ ଭାଲି ।


ଏହାଶୁଣି ମୁଦୁଗଲ ଆଶ୍ରମ ଭିତରକୁ ଗଲେ

ମିଠାଫଳ କନ୍ଦମୂଳ ବେଗେ ଖାଇବାକୁ ଦେଲେ ।


ମନଖୁସୀରେ ଖାଇଲେ ଋଷି ପେଟ ପୁରାଇ

ଭୋଜନ ସାରି ଚାଲିଲେ ଋଷି ଆଶିର୍ବାଦ ଦେଇ ।


ସେବାରେ ନିଜର ଜୀବନ କୁ କରିଥିଲେ ବ୍ରତ

ଇନ୍ଦ୍ରରାଜା ପ୍ରୀତ ହୋଇ ପଠାଇଲେ ଦେବଦୂତ ।


ନମି କହିଲେ ମହର୍ଷି ତୁମେ ଆମ ସାଥେ ଚାଲ

ମଘବା ପେଶିଲେ ଆମକୁ ଦେବାପାଇଁ ସୁ ମୂଲ୍ୟ ।


ମୁଦୁଗଲ ତପି ପଚାରନ୍ତି ଶୁଣ ଦେବଦୂତ

ସ୍ୱର୍ଗ ଓ ମର୍ତ୍ତ୍ୟର ଫରକ ବୁଝାଇଣ କହ ।


ଏହିପରି ମୋର ମନରୁ ସଂଶୟ ଦୂର କର

ତେବେ ଯାଇ ଠିକ୍ ନିଷ୍ପତ୍ତି ମୁଁ କରବି ମନର ।


କହିଲେ ଦେବଦୂତମାନେ ଯେ ସୁବିଧା ସକଳ

କାମନା ପୂରଣକାରୀ ପ୍ରିୟ ବସ୍ତୁ ଫୁଲ ଫଳ ।


ଏଠାରେ ରହିଲେ କିଛି କରିବାକୁ ପଡେନା

ମହାଖୁସୀ ମହାଆନନ୍ଦେ ଥିବ ନିଶ୍ଚେ ମହାମନା ।


ତୁମ ପୁଣ୍ୟର ଫଳ ଥବା ଯାଏ ଥିବ ରହି

ସରିଗଲେ ପୁଣି ଥରେ ନିଶ୍ଚେ ବିରାଜିବ ମହି ।


କହିଲେ ମହାଋଷି ଦେବଦୂତ ଙ୍କୁ ସାଦରରେ

ମର୍ତ୍ତ୍ୟରେ ରହିବା ଭଲ ଲୋକଙ୍କ ସେବାରେ ।


ହେ,ମହାତ୍ମା ଗଣ ତୁମେ ଫେରିଯାଅ ସଦନେ

ମର୍ତ୍ତ୍ୟେ ରହିବାକୁ ଦିଅ ମୋତେ ସେବାର କାରଣେ ।


ପ୍ରସ୍ଥାନ ସମୟ୍ଯେ ବିଜୁଳି, ଚମକିଲା ଆକାଶେ

ଋଷିଙ୍କର ବେନିଆଖି ବୁଜି ହୋଇଗଲା ନିମିଷେ ।


ଆଖିଖୋଲି ଦେଖନ୍ତି ତ ବିଜେ ସ୍ୱୟଂ ନାରାୟଣ

କୃତ୍ୟ କୃତ୍ୟ ହୋଇ ଋଷି ପାଦେ ଲୋଟିଲେ ତକ୍ଷଣ ।


ଶୁଣ ଆହେ ପ୍ରିୟ ଶୁଦ୍ଧିଜନ ହେତୁକରି ମନ

ସରଗ ରାଇଜ ଭୂଇଁ ପୁଣ୍ୟ ମର୍ତ୍ତେ ଅଛି ଜାଣ ।

 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract