Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ଅଧର ପଣା

ଅଧର ପଣା

1 min
128



ରଥଯାତ୍ରା ସାରି ବାହୁଡା କରିଲ

    ବିଜୟା ଦଶମୀ ଦିନ

ସୁନା ବେଶ ପ୍ରଭୁ ଧାରଣ କରିଲ 

     ଭକତ କଲେ ଦର୍ଶନ ।


ରାଜ ରାଜେଶ୍ବର ବେଶକୁ ଧରିଲ

    ତୁମେ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ଠାକୁର

ମାନବୀୟ ଲୀଳା ଖେଳା କରି ଗଲ

    ଧରି ଭକତ ସଙ୍ଗର ।


ଭାଇ ଭଉଣୀକୁ ସଙ୍ଗରେ ଘେନିଣ

    ନଅ ଦିନ ଯାତ୍ରା କଲ 

ପଥ ଶ୍ରମ କ୍ଳାନ୍ତ ଦୂର ହେବା ପାଇଁ 

    ଅଧର ପଣା ଖୋଜିଲ ।


ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଧୂପର ସନ୍ଧ୍ୟା ଆଳତୀ ପୂର୍ବେ

     ଅଧର ପଣାର ନୀତି

ତିନି ଦିଅଁ ଅନ୍ୟ ଦେବା ଦେବୀ ପାଇଁ 

    ରଖିଥାନ୍ତି ସେ ସାଇତି ।


ଲାଉ ତୁମ୍ବ ଭଳି ଟେରାକୁଟା ମାଟି 

   ହାଣ୍ଡିମାନ ଆଣି ଥାନ୍ତି 

କେତେ ଯତନରେ ତାହାରି ଭିତରେ

    ପଣା ସିଏ ଭରି ଦ୍ୟନ୍ତି ।


ସର, କଦଳୀ, ଛେନା, ଜାଇଫଳ , ମିଶ୍ରି

   ଗୋଲ ମରିଚ, କର୍ପୂର 

ମଧୁ ,ଦହି ଦେଇ ଯତନ କରନ୍ତି 

    କାଳିଆକୁ ରୁଚିକର ।


ମାଣିଆ ପାଟ ବା ଛାଉଣୀ ମଠରୁ

   ପାଣିକୁ ଆସନ୍ତି ନେଇ

ସେଇ ପାଣିରେ ଯେ ପଣାକୁ କରନ୍ତି 

    କାଳିଆ ଯେ ଦେଖୁ ଥାଇ ।


ନଅ ପ୍ରକାରର ଜିନିଷରେ ଏଇ 

    ପଣା ଯେ ତିଆରି ହୁଏ 

ପାଳିଆ ସୁଆଦ ବୋହି ନେଇ ତାକୁ

    ଅଧର ପାଖରେ ଥୁଏ ।


ତିନି ରଥେ ରଖି ଥାନ୍ତି ନଅ ପଣା

    ପଣ୍ଡା ହାଣ୍ଡି ଭାଙ୍ଗି ଥାନ୍ତି 

ପାର୍ଶ୍ବ ଦେବା ଦେବୀ ଯେତେ ଥିଲେ ସାଥେ

    ସମସ୍ତେ ତୃପ୍ତ ହୁଅନ୍ତି ।


ନଅ ଦିନ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ସଙ୍ଗରେ 

    ଭୋକ ଶୋଷେ ଥିଲେ ରହି

ଏବେ ତୃପ୍ତ ହେଲେ ସେଇ ପଣା ପିଇ

    ଶାନ୍ତିରେ ରହିବେ ସେହି ।


ଚଣ୍ଡୀ ଚାମଣ୍ଡା ଯେ ବରଷକୁ ଥରେ

    ରହି ଥାଆନ୍ତି ସେ ଚାହିଁ 

ଠାକୁରଙ୍କ ସେଇ ଅଧର ପଣାରୁ 

    ଟିକିଏ ପାଇବା ପାଇଁ ।


ଭଙ୍ଗା ଖପରାକୁ ଭକ୍ତମାନେ କେତେ

     ଶ୍ରଦ୍ଧାରେ ନେଇ ଯାଆନ୍ତି 

ଭୂତ ପ୍ରେତ ଘରେ ପଶି ପାରିବେନି

    ବୋଲି ସାଇତି ରଖନ୍ତି ।


 ଏକାଦଶୀ ଦ୍ୱାଦଶୀ କାଳିଆ ଠାକୁର 

     ରଥ ପରେ ପାଳି ଥାନ୍ତି 

ତ୍ରୟୋଦଶୀ ଦିନ ରଥର ଉପରେ

     ଅଧର ପଣା ପାଳନ୍ତି ।


ଜଗତର ନାଥ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ 

    ପାଦରେ କୋଟି ଜୁହାର 

ଦୋଷ ଅପରାଧ କ୍ଷମା କରି ପ୍ରଭୁ 

     ଆଶ୍ରା ଦେବ ଶ୍ରୀପୟର ।


      


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract