GAGAN KUMAR DASH

Inspirational Others

4  

GAGAN KUMAR DASH

Inspirational Others

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ

1 min
185



ଚିହ୍ନା ମଣିଷଟି ଅଚିହ୍ନା ଲାଗୁଛି

ଧପାବାଦ ଦୁନିଆଁରେ,

ଧନପତିଙ୍କୁ ତ ସମସ୍ତେ ଚିହ୍ନନ୍ତି

ଅଚିହ୍ନା ଗରିବ ଠାରେ ।


ରମଣୀ ଧମ୍ମିଲ ଆଜି ତ ମୁକୁଳା

ଅର୍ଦ୍ଧ ନଗ୍ନ ତା'ର ବେଶ,

ଆଧୁନିକତା ରେ ଚିହ୍ନା ପଡେ ନାହିଁ

ମୁଖରେ କୁଟିଳ ହସ ।


ଧନର ଗର୍ବରେ ଧନୀ ଆଜି ଅନ୍ଧ

ଚିହ୍ନେନି ଗରିବ ପେଟ,

ମଦ ଓ ମାଂସରେ ପ୍ରଲୋଭିତ ସର୍ବେ

ଧନ ପାଇଁ ଲାଗେ ନାଟ ।


ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ଚିହ୍ନାଇଲେ ଗୁରୁ

କେତେ ଭକ୍ତି ପୂତ ଭାବେ,

ମଣିଷ ଭୁଲୁଛି ମଣିଷ ପଣିଆ

ବସିଣ ପାପର ନାବେ ।


ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ସବୁବେଳେ ଆସି

ସବୁବେଳେ ଦିଏ ଧୋକା,

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ବେଳେବେଳେ ମିଳେ

ହୁଅଇ ଜୀବନ ସଖା ।


ପାର୍ଥକ୍ୟ ଏତିକି ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ

ଚିହ୍ନିବାକୁ କଷ୍ଟକର,

କିଏ ଧୋକା ଦିଏ କିଏ ସଖା ହୁଏ

ବିଚିତ୍ର ଏହି ସଂସାର ।


ମିଛର ପଛରେ ଗୋଡାଇ ମଣିଷ

ଧକେଇବା ହୁଏ ସାର,

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ଦେଖି ଏ ଅବସ୍ଥା

କଥାରେ ପକାଏ ସର ।


ଭୁଲି ଧର୍ମ କର୍ମ ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ

ବିପଥଗାମୀ ହୋଇଛି,

ମରଣ କାଳରେ ସ୍ଵାର୍ଥପର ହୋଇ

ମୃତ୍ୟୁ ବରଣ କରୁଛି ।


ଧର୍ଷିତ ଜୀବନ ନିର୍ଯାତିତ ହୁଏ

ଚିହ୍ନା ମଣିଷର ପାଶେ,

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ପରି ବ୍ୟବହାର

ଦେଖି ଚିହ୍ନା ଜନ ହସେ ।


ଧରାକୁ ଅଚିହ୍ନା ସରା ମନେ କରେ

ଧର୍ମ ଛଡ଼ା ମନ୍ତ୍ର ଦେଇ,

ଧର୍ମନନ୍ଦନ ସେ ବୋଲାଏ ଜଗତେ

ନିଜ ସ୍ବାଭିମାନ ନେଇ ।


ଧର୍ମାନ୍ତର ହୁଏ ଧର୍ମାନ୍ଧ ଭିତରେ

ଧର୍ମାରଣ୍ୟ ବୈଶ୍ୟା ବାସ,

ଧର୍ମ ଶାସ୍ତ୍ର କୁହେ, ଅଶ୍ଳୀଳ ସଙ୍ଗୀତେ

ଘାଣ୍ଟି ଦିଏ ଧର୍ମ ଦେଶ ।


ଧୂମିକା ଭିତରେ ଧ୍ବର୍ମ୍ର ରଙ୍ଗ ହୋଇ

ସେହି ଧୃତ ଲୁଚିଥାଏ,

ଧୂଳିଧ୍ଵଜ ଆସିବ ଧୂଳିସାତ ହେବ

ଧରାରେ ସଢିବ ସିଏ ।


ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ଚିହ୍ନ ରହିବନି

ଜଳି ମଶାଣି ଭୂଇଁରେ,

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ସୁକର୍ମ ରହିବ

ଏହି ଧରା ପୃଷ୍ଠରେ ।


ଭଲ ଓ ମନ୍ଦର ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ

ପ୍ରକୃତି ତ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ,

ଜଣେ ଧର୍ମେ ଚାଲେ ଅଧର୍ମରେ ଜଣେ

କର୍ମ ଏକା ତା'ର ଚିହ୍ନ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational