Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Niranjan Mishra

Inspirational

4  

Niranjan Mishra

Inspirational

ଅବୁଝା ମନ

ଅବୁଝା ମନ

1 min
229



ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ରାଜନ ମନକୁ କହନ୍ତି

ଦୁଇ ପ୍ରକାର ଏ ମନ ।

ସବୁରି ଭିତରେ ନିବାସ କରିଛି

କୁମନ ଆଉ ସୁମନ ।୧।


ନ ବୁଝିବା ମନ ଅବୁଝା ହୁଅଇ

ତାକୁ କହନ୍ତି କୁମନ ।

ନିଜେ ହିଁ ନିଜର ବାଧକ ଘାତକ

ହୁଅଇ ଅବୁଝା ମନ । ୨।


ଦଣ୍ଡେ କି ଘଡିଏ ହୁଏ ନାହିଁ ସ୍ଥିର

ଏଡିକି ଅବୁଝା ମନ ।

ଯେଣେ ଇଚ୍ଛା ତେଣେ ଦଉଡି ପଳାଏ

ସଦା ହୁଏ ଛନ ଛନ ।୩।


ଶୀଘ୍ରଗାମୀ ଘୋଡା ଏ ମନ ଆମର

କେତେ ସଂକଳ୍ପ ବିକଳ୍ପ ।

କରେ ବାରମ୍ବାର ବୈରାଗ୍ୟ ଲଗାମ

ହରେ ତା ଉନ୍ମତ୍ତ ରୂପ  ।୪।


ବିଷୟ ଆସକ୍ତି ଅବୁଝା ମନକୁ

କରେ ସଦା ଅସ୍ତବ୍ୟସ୍ତ ।

ଦୁଇଟି ଅସ୍ତ୍ରର ପ୍ରହାର ହୋଇଲେ

ସେ ମନ ହୁଏ ଆଶ୍ୱସ୍ତ ।୫।


ଅବୁଝା ମନକୁ ଯାହା ଭଲ ଲାଗେ

କରୁଥାଏ ସିଏ ତାହା ।

ବୈରାଗ୍ୟ ଅଭ୍ୟାସ ହରିଚିନ୍ତନରେ

ପାଏ ସେ ନୂତନ ରାହା ।୬।


ବିଷୟ ବିକାରୁଁ ଦୂର ହୋଇ ଦୃଢ

ବୈରାଗ୍ୟରେ ହେଲେ ରତ ।

ପରମାର୍ଥ ଲଭି ହରିଭଜନରେ

ହୋଇବ ସେ ସମାଧିସ୍ଥ  ।୭।


ଦାସୀ କରିଦେବ ଚାରିମୁକତିଙ୍କୁ

ଯୁକ୍ତ ହୋଇ ପରମାର୍ଥେ ।

ବଶୀଭୂତ ହୋଇ ବ୍ରହ୍ମେ ଭେଟାଇବ

ବିଚାରି ଘେନ ତା ଚିତ୍ତେ ।୮।


Rate this content
Log in