Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Niranjan Mishra

Abstract Inspirational

4  

Niranjan Mishra

Abstract Inspirational

ଧନୀ

ଧନୀ

1 min
398



ଧନ ଅଛି ଯାର ଧନୀ ସେ ବୋଲାଏ

ଧନ ନଥିଲେ ନିର୍ଦ୍ଧନ ।

ଧନ ଅରଜଇ କେତେ କଷ୍ଟ ସହି

ବୋଲାଏ ସେ ଧନବାନ ॥

ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ସହି ନଖାଇ ନପିଇ

ବହୁ ପ୍ରୟାସରେ ଧନ ।

ଅରଜନ କରି କେବେହେଁ ତାହାର

ସନ୍ତୋଷ ନ ହୁଏ ମନ ॥

ଅଧିକ ଅର୍ଜନ କିପରି କରିବ

କରିବ ତା ସଂରକ୍ଷଣ ।

ମନ ଥାଏ ତହିଁ ଜାଣି ନପାରଇ

କେଡେ ମୁରୁଖ ସେ ଜନ ॥

ଧନର ବଇରୀ ନିଜ ଲୋକମାନେ

ହେଉ ଅବା ପୁଅ ସ୍ତିରୀ ।

ନିଜ ନିଜ ଇଚ୍ଛା ନହେଲେ ପୂରଣ

ଚଳାଇ ଦିଅନ୍ତି ଛୁରୀ ॥

ଧନୀ ନଶୁଅଇ ତୂଳୀ ତଳପରେ

ମନେ ତାର ସଦା ଚିନ୍ତା ।

କାଳେ ବନ୍ଧୁ ପରିଜନ କେ ମାଗିବେ

ଧାର ଉଧାର ଧନ ତା  ॥

ଧନୀ ନିଜ ଧନ ସଦୁପାୟେ ଯଦି

କରିନାହିଁ ରୋଜଗାର ।

ମନରେ ସର୍ବଦା ଭୟ ଥାଏ ତାର

କାଳେ ଅବା ନେବ ଚୋର ॥

ରାଜା ଅବା ଖଣ୍ଟ କେହି ଅବା ନେବେ

ମୃତ୍ଯୁ ପରର ବିଚାର ।

ଅସ୍ଥିର କରଇ ଧନୀକୁ ସର୍ବଦା

ଏକଥା ମନରେ ଧର ॥

ଧନୀ ଯଦି କେବେ ନିର୍ଦ୍ଧନ ହୋଇଲା

ବଢିଯାଏ ଚିନ୍ତା ତାର ।

ଉପାୟ ଖୋଜଇ କେତେ ନୂଆ ନୂଆ

କରିବାକୁ ରୋଜଗାର ॥

ଅନ୍ୟାୟ ଅନୀତି ଦୁର୍ନୀତି ପଥରେ

ହୋଇଥାଏ ଅଗ୍ରସର ।

ଧନୀ ହେବା ଲାଗି ପ୍ରଯତ୍ନ କରଇ

ଅବଶ୍ଯ ସେ ପୁନର୍ବାର ॥

ଧନାଗମ ତୃଷ୍ଣା ସଦା କର ଦୂର

ବିତୃଷ୍ଣା ତହିଁକି କର ।

ନିଜ କର୍ମଫଳେ ଯାହା ବି ମିଳିଛି

ବିନୋଦ କର ତହିଁର ॥

ଧନୀ ହେବ ଯଦି ଜ୍ଞାନେ ହୁଅ ଧନୀ

ନେବେ ନାହିଁ ଖଣ୍ଟ ଚୋର ।

ଜ୍ଞାନ ବାଣ୍ଟି ଚାଲ ବର୍ଦ୍ଧିତ ହୋଇବ

ସର୍ବଦା ଜ୍ଞାନ ତୁମର ॥



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract