Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଅବିଚାର

ଅବିଚାର

1 min
327



ବିଚାର ଶକ୍ତିଟି ଲୋପ ପାଏ ଯାର

     ଅବିଚାର କୁହାଯାଏ 

ସେଇ ଅବିଚାର ଯିଏ କରିଥାଏ

     ସେଇ ତ ଘୃଣିତ ହୁଏ ।


ସ୍ଥାନ କାଳ ପାତ୍ର କିଛି ସେ ଦେଖେନା

    ଫଅଁ ଫଅଁ ହେଉ ଥାଏ

ଯେତେବେଳେ ଯାହା ମନକୁ ଆସଇ

    ମନ ଇଚ୍ଛା ବକି ଯାଏ ।


ନ୍ୟାୟ ଅନ୍ୟାୟ ବା ସତ୍ୟ ଅସତ୍ୟକୁ

    କିଛି ସିଏ ଦେଖେ ନାହିଁ 

ଯାହା ମନେ ଆଘାତ ଯେତେ କଷ୍ଟ ହେଉ

     ଫରକ ପଡେନା ତହିଁ ।


ସବୁ ଅଧିକାର କରଇ ଜାହିର

    ଅଧର୍ମ ପଛକେ ହେଉ

ବଳ ପୂର୍ବକ ସେ ଅକ୍ତିଆରେ କରେ

     ଯାହା ପଛେ ହେଇ ଯାଉ ।


ଲୋଭ ଲାଳସାର ବଶବର୍ତ୍ତୀ ହେଇ

     ଅବିଚାର କରୁଥାଏ

ନିଜ ଜିଦିରେ ସେ ଅଟଳ ରହିଣ

    ନ୍ୟାୟଦୀଶ ସେ ବୋଲାଏ ।


ମିଛ ବାହାସ୍ଫୋଟ ମାରି କହୁଥାଏ

    ଅବିଚାର ଜାଣେ ନାହିଁ 

ଯୋଉଠି ବିଚାରେ ହାରି ଯାଏ ସିଏ

    କହଇ ନ୍ୟାୟଟି ଏହି ।


ଏଇଟା ଠିକ୍ ସେଇଟା ଭୁଲ୍ 

    ବୃଥା ଯୁକ୍ତି ତର୍କ କରେ

ଅବିଚାରୀ ନ ହୋଇ ବିଚାରୀଟି

    ନିଜେ ସେଇଠି ତ ହାରେ ।


ଅନ୍ୟର ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ କିଏ କେବେ

    ନିଜେ କରେ ଅବିଚାର 

ଦୁନିଆ ଆଖିରେ ଘୃଣିତ ସେ ହୁଏ

    ସମାଜ କରେ ଧିକାର ।


ଏମିତିକା ଲୋକ କମ୍ ଅଛନ୍ତି 

     ଅବିଚାର ବେଶୀ ଥାନ୍ତି 

ଗାଆଁ ଠୁ ସହର ପଲ୍ଲୀଠୁ ନଗର

     ଦଳ ଦଳ ଦେଖାଯାନ୍ତି ।


ବିଚାର କରିବା ଯୋଗ୍ୟତା ନ ଥିଲେ

    ଅବିଚାର କର ନାହିଁ 

ସେଇ ଅବିଚାର କେତେ ଯେ ଯନ୍ତ୍ରଣା 

    ପାଏ ଯିଏ ଜାଣେ ସେହି ।


ଝରାଇ ଦିଏ ସେ ଆଖିର ଲୋତକ

    ଛାତିରେ ଭରଇ କୋହ

କାହାକୁ ଆଘାତ କରିବା ଜୀବନ

   ଆଦୌ ଭଲ କଥା ନୁହଁ ।


ଅବିଚାର କରି କାହାର ଜୀବନେ

    କଳଙ୍କ ଦିଅନି ଭରି

ସେଇ ଅବିଚାର ଏତେ ଲୟଙ୍କର

    ସବୁ ସୁଖ ଦିଏ ସାରି ।


ବିପଦ ଆପଦେ ଯିଏ ଛିଡା ହୁଏ

    ତାର ସାଥି ଛାଡ ନାହିଁ 

ତା ବିପଦରେ ତାର ସାଥେ ରୁହ

    ଅବିଚାର କର ନାହିଁ ।


ବିଚାର ଶକ୍ତିଟି ଅଛି ବୋଲି ନର

     ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଆଖ୍ୟା ପାଇଅଛି

ହେଲେ ସେଇ ନର ଅବିବେକୀ ହେଇ

    ଅବିଚାର ସେ କରୁଛି ।


ଅବିଚାର ଜମା ଆଦୌ ଭଲ ନୁହେଁ 

    ଇଏ ଅଟେ କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ 

ବିଚାର ଶକ୍ତିଟି ବିବେକରେ ରଖି

    ସର୍ବଦା ଯେ ହୁଅ ଜୟୀ ।


ଅବିଚାର ମାର୍ଗ ଅଟେ କଳୁଷିତ 

    ସେ ପଥେ ହୁଅନା ଯାତ୍ରୀ

ନିମିଷକେ ସିଏ ସବୁ ସମ୍ପର୍କକୁ

    କ୍ଷଣିକେ କରଇ ଇତି ।


ବିଚାର ଯଦି ବା କରି ପାରୁ ନାହଁ 

    କର ନାହିଁ ଅବିଚାର

ସେଇ ଅବିଚାର ସର୍ବସ୍ବାନ୍ତ କରେ

    ଉଠାଇ ଦିଏ ପ୍ରାଚୀର l




Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract