Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Classics Inspirational Others

4  

Bharatabandhu Biswal

Classics Inspirational Others

ଆଉ ବୟସ ମୋର କାହିଁ

ଆଉ ବୟସ ମୋର କାହିଁ

1 min
320



କହିଛନ୍ତି ଦୈତ୍ୟ ଗୁରୁ ବିଶ୍ୱକେତୁ

ଦେବର୍ଷି ନାରଦ ମୁନୀ

ଦେବତା ଅଟନ୍ତି ଅସୁର କୁଳର

ମହାଶତୃ ଗୁଣୀ ଜ୍ଞାନୀ ।


ସ୍ୱୟଂ ନାରାୟଣ ଜନମ ଲଭିବେ

ଦେବକୀ ଅଷ୍ଟମ ଗର୍ଭ

ବଧ କରି କ°ସ ଦେବତାଙ୍କ କଷ୍ଟ

କରିବେ ହେଳେ ଲାଘବ ।


ଲୋକ ନୃପମଣି ନରାଧମ କ°ସ

ଦୁର୍ଦ୍ଦଶ ଅସୁର ବୀର

ନିଜର ମରଣ ବୃତ୍ତାନ୍ତକୁ ଭାଳି

ଅସ୍ଥିର ହୁଏ ଅଧୀର ।


ଅନ୍ଧ କାରାଗାରେ କରିଅଛି ବନ୍ଦୀ

ଦେବକୀ ଓ ବସୁଦେବ

ପକାଇଛି ବେଢି ଲୈ।ହର ଶୃଙ୍ଖଳ

ମୁକ୍ତି ଆଶା ଅସମ୍ଭବ ।


ମୂଷଳଧାରାରେ ବରଷନ୍ତି ଇନ୍ଦ୍ର

ଭାଦ୍ର କୃଷ୍ଣ ଅଷ୍ଟମୀରେ

ମୂର୍ଚ୍ଛିତା ଦେବକୀ ପ୍ରସବିଲେ ପୁତ୍ର

କାରାଗୃହେ ଅନ୍ଧକାରେ ।


ପିତା ବସୁଦେବ ଦେଖି ଚତୁର୍ଭୁଜ

ଆଜ୍ଞା ପରମାଣେ ଖରେ

ଉତ୍ତାଳ ଯମୁନା ସ୍ରୋତକୁ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘି

ଉପଗତ ଗୋପପୁରେ ।


ଯଶୋଦାଙ୍କ କୋଳୁ ଉଠାଇ ଆଣିଲେ

ନବଜାତ ଶିଶୁ କନ୍ୟା

ଶୋଇଦେଲେ ପାଖେ ଦେବକୀ ପୁତ୍ରଙ୍କୁ

ଥିଲେ ସର୍ବେ ନିଦ୍ରାଚ୍ଛନ୍ନା ।


ପ୍ରତ୍ୟୁଷ ପହରୁ ଶୁଣି କୁଆଁକୁଆଁ

କ°ସାସୁର ହୋଇ ରୋଷ

ଆସିଲେ ଝପଟୀ କାରା ପ୍ରକୋଷ୍ଠକୁ

କରି ଉଚ୍ଚ ଅଟ୍ଟହାସ୍ୟ ।


ସଚେତା ଦେବକୀ ଆକୁଳ ବିକଳ

ସବିନୟ ଅନୁରୋଧ

ଏଡି ଦେଲେ କ°ସ ଆଣିଲେ ଛଡାଇ

କରିବାକୁ କନ୍ୟା ବଧ ।


ମାରିଅଛ ଭ୍ରାତ ସାତଗୋଟି ପୁତ୍ର

କରି ନାହିଁ ପ୍ରତିବାଦ

କହନ୍ତି ଦେବକୀ ନୀରିହା କନ୍ୟାକୁ

କରନି ନିର୍ମମେ ବଧ ।


ଦେଉଛି ବଚନ କରିଦେବି ଦାନ

ହୋଇବ ସେ ପୁତ୍ରବଧୁ

ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରିବ କୁଳକୁ ତୁମର

ଦୂର କର ଚିନ୍ତା ମନୁ ।


ଆଉ ନାହିଁ ମୋର ବୟସ ଆୟୁଷ

ଜନମ କରିବି ପୁତ୍ର

ନିଷ୍କଣ୍ଟକ ତୁମେ ଭୋଗକର ରାଜ୍ୟ

ରକ୍ଷାକର କନ୍ୟା ଭ୍ରାତ ।


କହିଲେ ଆକ୍ରୋଶେ ଭଗିନୀକୁ କ°ସ

ଭାରିଯା ରୂପକୁ ଧରି

ମାରିଥିଲେ ପରା ବୈଲୋଚନ ବୀର

ଏହି ନାରାୟଣ ହରି ।


ମାୟାରୂପୀ ନାରୀ ଦୁର୍ଗା ରୂପ ଧରି

ମାରିଲେ ମହିଷାସୁର

ମଲେ ଚଣ୍ଡମୁଣ୍ଡ ରକ୍ତବୀର୍ଯ୍ୟ ପରି

କେତେ ବଡ଼ ମହାବୀର ।


ଶୂନ୍ୟରୁ କଚାଡି ପ୍ରସ୍ତର ଉପରେ

ମାରିଦେବି ଛେଚି ମୁଣ୍ଡ

କନ୍ୟାଟିଏ ବୋଲି ନାହିଁ ହୃଦେ ମୋର

ତିଳେ ଦୟାମାୟା ସ୍ଥାନ ।


ପାଞ୍ଚଇ ପାମର ପାପିଷ୍ଠ ଦୁର୍ମତି

ଦୈବୀଶକ୍ତି କରି ନାଶ

ହୋଇବ ଜଗତେ ଚକ୍ରବର୍ତ୍ତୀ ରାଜା

କାଳପାଶେ ହୁଏ ଧ୍ୱଂସ ।


ବିନାଶ କାଳରେ ବିପରୀତ ବୁଦ୍ଧି

ଉଚ୍ଚାଟଇ ଶୂନ୍ୟବାଣୀ

ସୁନ୍ଦର ପ୍ରକୃତି ତେଜି ସବୁଜିମା

ଲେଲିହାନ ଶିଖା ଚଣ୍ଡି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics