Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Classics Inspirational

4  

Chittaranjan Nanda

Classics Inspirational

ଆସିନି କି ଭାବିବାର ବେଳ

ଆସିନି କି ଭାବିବାର ବେଳ

1 min
282



ସର୍ଜନା ହୋଇଛି ସଂସାର,

ମରଣତ, ଧୃବ ସତ୍ୟ,

ମୃତ୍ୟୁ ଆସିବ ତା ସମୟ ଦେଖି,

ସେଥିପାଇଁ କାହିଁକି କରିବା ଭୟ ?


ଫେରି ଯିବା ଆମେ ଦିନେ

ଯେଉଁଠୁ ପରା ଆସିଥିଲେ,

ବିଦାୟ ବେଳାର ଶେଷ ସ୍ପର୍ଶେ,

କିପରି ପାଇବା ଆମେ ଶାନ୍ତି ?


ସେ ହେଉକି ସଂସାରି,

ହେଉ ପଛେ ରୁଷି, ସର୍ବ ତ୍ୟାଗକାରୀ,

ଅବା ମହା ଗର୍ବୀ ଓ ଅହଂକାରୀ,

ଭାଳେନିକି ମଣିଷ ବାରମ୍ବାର ?


ଯାହା ହୃଦୟ ନିର୍ମଳ,

ଲୋଡ଼ା ନାହିଁ ଚାକଚକ୍ୟ ତାର,

ମଣିଷ ପଣିଆ ଲୋଡ଼ା,

କଅଣ ଦରକାର ଘର ଗାଡ଼ି ଘୋଡ଼ା ?


ଜୀବ ଓ ଉଦ୍ଭିଦ ହୋଇଛି ସୃଷ୍ଟ,

ଛୁଆଁ ଅଛୁଆଁ, ଜାତି ଅଜାତି, ଧରମର

ଭେଦଭାବ, ବଡ ସାନର ଅନ୍ତର,

ମଣିଷ ମନରେ ଆସିଲା କେବେଠୁ ?


ଆମେ ସବୁ ତ ମଣିଷ,

ଗୋଟିଏ ସୁତାରେ ବନ୍ଧା,

ରକତର ରଂଗ ଭିନ୍ନ ନୁହେଁ ଏଠି,

ଭେଦ ଭାବ ଚିନ୍ତା ନୁହଁଇ କି କୁସଂସ୍କାର ?


ଜାତି ଧର୍ମ ଭେଦଭାବ ଅଟେ କୁସଂସ୍କାର,

ସମାନତା ଅଟେ ଅଂଗ ପ୍ରକୃତିର,

ଭେଦଭାବ ବିରୁଦ୍ଧେ ଲଢୁଥିଲେ ମହାତ୍ମାଗାନ୍ଧୀ,

କାହିଁକି ଚିରଦିନ ପାଇଁ ଗୁଳିରେ ଦେଲେ ଉଡାଇ ?


ଶବରୀ ଅଇଁଠା ଖାଇଥିଲେ ରଘୁନନ୍ଦନ,

ଲକ୍ଷ୍ମୀ ପତି ଜାତି ଅଜାତି କରିଥିଲେ ଦୂର,

କୁହ ଭାଇ ଭଉଣୀ, ଭେଦଭାବ, ହିଂସା, ଦ୍ୱେଷ,

ଏହା କି ଭାବନା ହିନ୍ଦୁ ଚେତନାର ?


ସର୍ବେ ଭବନ୍ତୁ ସୁଖୀନଃ, ସର୍ବେସନ୍ତୁ ନିରାମୟ,

ଶାନ୍ତି, ପ୍ରୀତି ଭରି ଯାଉ ସଭିଙ୍କ ହୃଦୟ,

ଦେହେ ଖେଳିଯାଉ ପ୍ରେମ ଭାବ ଶିହରଣ,

ଏହା ନୁହେଁ କି ମୂଳତତ୍ତ୍ୱ ହିନ୍ଦୁ ଭାବନାର ?


ହିନ୍ଦୁ କେବେ ଘୋଷୁଥିଲା ପ୍ରତି ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ,

ଲାଭ-କ୍ଷତିର ହିସାବ, ଭାଙ୍ଗୁଥିଲା ଶାନ୍ତି,

ଭାଇ ଭାଇ ସାଥେ ଲଗାନ୍ତି କଳହ,

ଆସିନି କି ବର୍ତ୍ତମାନ ଭାବିବାର ବେଳ ?



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics