Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Subas Chandra Rout

Abstract

4  

Dr Subas Chandra Rout

Abstract

ଆଶାବଦ୍ଧ

ଆଶାବଦ୍ଧ

2 mins
171



ଜଣା ପଡ଼ୁଅଛି କାଳର ଭାବନା,

ମାନବ-ବିହୀନ ପୃଥ୍ଵୀର କାମନା । 


ପଠେଇଛି ତେଣୁ କରୋନା ଦୁର୍ଦ୍ଦାନ୍ତ,

ନିଷ୍ଠୁର କରିବ ମାନବଙ୍କୁ ହତ ।


ବହୁତ ହୋଇଗଲା କରୋନା, ବାସ୍

ଏଣିକି କରିବା ତାହାକୁ ଶେଷ । 


ଜାଣେନାହିଁ ନର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ବଳେ

ଶତ୍ରୁ ପରାଜିତ କରିପାରେ ହେଳେ । 


ଟିକା ସୂଚି ମୁନେ ଲଟକିଛି କାୟା,

ତା ସ୍ପର୍ଶରେ କାୟା ହୋଇଯିବ ଛାୟା ।


ଆସ ଦୁଃଖ ଭୁଲି ନିଷ୍ଠାରେ ରହିବା,

କରୋନା ମୃତ୍ୟୁର ଭୟ ଭୁଲିଯିବା ।


ମନେ ପକେଇବା ସବୁ ସୁଖ ଦିନ,

ବିସ୍ମରଣ ହେବ ସମସ୍ତ ଦୁର୍ଦ୍ଦିନ ।


ଭୁଲିଯିବା ସବୁ ମାନ ଅପମାନ,

ମନେ ପକେଇବା ସ୍ନେହ ଓ ସମ୍ମାନ ।


ଭୋକିଲା ପେଟର ବ୍ୟଥା ଭୁଲିଯିବା,

ସାଙ୍ଗ ସାଥି ଖେଳ ମନେ ପକେଇବା ।


ନିରାଶା-ମେଘରେ କାହିଁକି ଭାସିବା !,

ଆଶା-ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁ ସେଥିରେ ଆଙ୍କିବା ।


ନିର୍ମଳ ଆନନ୍ଦେ ତା’ ଦର୍ଶନ ହେବ,

ଦୁଃଖର ଜୁଆର ଭଟ୍ଟା ପଡ଼ିଯିବ ।


ସମାଧି ରଚିବା ସବୁ ବ୍ୟଥା ତୋଳି

ଆସୁ ପଛେ ବାତ୍ୟା ଆସୁ ଝଡ଼ ଧୂଳି ।


ଏହି ସଂସାରରେ ସବୁ କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ,

ଯଦି ଏହା ସତ୍ୟ, ରୋଗ ବି ଅସ୍ଥାୟୀ ।


ମୃଣ୍ମୟ ଶରୀର ମାଟିରେ ମିଶିବ,

ଯେ ସ୍ଥାନୁ ଆସିଛି ସେ ସ୍ଥାନକୁ ଯିବ ।


ଅସମୟେ କିନ୍ତୁ ଯିବାକୁ ଦେବାନି,

ଆମ ଦୃଢ଼ତାକୁ କ୍ଷୟ କରିବାନି । 


ଦୁଃଖର ମରୁରେ ସୁଖ-ମରୂଦ୍ୟାନ,

ଅଳ୍ପ ହେଉ ପଛେ ମିଳିବ ସନ୍ଧାନ । 


ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟ-ପ୍ରସ୍ତର ଶିଳା ଖୋଳି ଆମେ,

ସ୍ୱାଦୁ ଆଶା-ଜଳ ପାଇବା ସମ୍ଭ୍ରମେ ।


ଡରନାହିଁ ପିତା, ମାତା ଓ ଭଗିନୀ,

ପାହିଯିବ ଶୀଘ୍ର ଏ କାଳ-ଯାମିନୀ ।


ଝଲସିବ ନଭେ ସୌଭାଗ୍ୟ-ଦାମିନୀ,

ଖୁସି-ହାସ୍ୟ ରୋଳେ କମ୍ପିବ ମେଦିନୀ ।


ଜୀବନଦ ନୀର ପୁନଶ୍ଚ ଝରିବ, (ଜୀବନଦ – ମେଘ)

ଜୀବଧାନୀ ଆମ ନବ ରୂପ ନେବ । (ଜୀବଧାନୀ – ପୃଥିବୀ)


ଜଳ ସ୍ଥଳ ଆଉ ଆକାଶ ନିଶୁନ,

ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବ ପୁନଃ ମାନବୀୟ ଯାନ ।


ଶୂନ୍ୟ ପଥେ ପ୍ରାଣୀ ହେବେ ଚଳାଚଳ,

ଶୂନ୍-ଶାନ୍ ଘରେ ହେବ କୋଳାହଳ । 


ଆସ ଭାଇ ବନ୍ଧୁ ସଖା ଓ ସମ୍ବନ୍ଧୀ, 

ବିଜ୍ଞାନୀ ଖୋଜିବା ତା ମୃତ୍ୟୁର ବିଧି ।


କର୍ମହୀନ ହୋଇ ଗୃହେ ନ ରହିବା,

ନିଜ ଗୃହକର୍ମ ନିଜେ କରିଯିବା ।


ଅକର୍ମା, ଦୁଷ୍କର୍ମା ସାଥେ ନ ରହିବା,

ମୁଖା ଦେଇ ନାସା ମୁଖ ଢାଙ୍କିଦେବା ।


ଭୁତାଣୁ ଦେଉଛି ଅଦମ୍ୟ ବେଦନା,

ତେଣୁ ଫଟେଇବା ତାହାର ମୁର୍ଦ୍ଧନା ।


ଟିକାରେ କରୋନା-ମେଧ ଯଜ୍ଞ କରି,

ଆୟୁ ସ୍ଥିତାବସ୍ଥା ରଖିବା ସବୁରି ।


ଆଶଙ୍କିତ ନୁହେଁ, ହେବା ଆଶାନ୍ଵିତ,

କରୋନା ତ ହେବ ନିଶ୍ଚେ ପରାହତ ।


ସଙ୍ଗରୋଧଦ୍ୱାରା କରିବା ଆବଦ୍ଧ,

ନିରାଶ ନ ହୋଇ ହେବା ଆଶାବଦ୍ଧ ।


ଦେଇ ସାରିଲାଣି ବହୁ ପରାଭବ,

ଟିକା-ସୂଚି ଘାତେ ହେବ ସେ ନିଷ୍ପ୍ରଭ ।


ଶୁଭିଲାଣି ଆଶା-ଆଷାଢର ନାଦ,

ନିରାଶା-ନିଷିକ୍ତ ହୁଅନ୍ତୁ ଜାଗ୍ରତ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract