Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Savita Jadhav

Inspirational

3  

Savita Jadhav

Inspirational

सोनं उगल उगल

सोनं उगल उगल

1 min
196


*सोनं उगलं उगलं,*

  *पोटी धरणी माईच्या,*

    *मोल मिळाले कष्टाचे,*

      *गाळलेल्या हो घामाच्या.*

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

      *कधी ऊन कधी वारा,*

    *कधी पावसाच्या गारा,*

  *कधी निसर्ग कोपतो,*

*तेव्हा खचतो बिचारा.*

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

*बळीराजा ताकतीने,*

  *उभा ठाकतो शेतात,*

    *करी संकटात मात,*

      *पिके उगती डौलात.*

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

      *सोनं उगलं उगलं,*

    *मनी दाटे समाधान,*

  *शेतकरी सुखावतो,*

*पीक सोन्याचं पाहून.*

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational