Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajendra Bhoiwar

Classics

2  

Rajendra Bhoiwar

Classics

सांवळा श्रीकृष्ण राखितो गाई

सांवळा श्रीकृष्ण राखितो गाई

1 min
7.0K


सांवळा श्रीकृष्ण राखितो गाई ।

वेधियलें मन आमुचें तें पायीं ॥१॥

नवल लाघव न कळे ब्रह्मादिकां ।

वेदश्रुतीं शिणल्या ठक पडलें सकळिकां ॥२॥

साही दरुशनें वेडावलीं जयासाठीं ।

खांदी घेऊनी कांबळा गोधन राखी जगजेठी ॥३॥

एका जनार्दनीं ब्रह्मा गोकुळीं उघडें ।

पाहतां चित्त तेथें वेधलें ॥४॥


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics