Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mangesh Medhi

Abstract Inspirational

3  

Mangesh Medhi

Abstract Inspirational

राधा

राधा

1 min
7


|| श्री गणेशाय नमः || || श्री सरस्वत्यै नमः || || श्री श्री गुरुभ्यो नमः || 

|| जय जय राधाकृष्ण ||


राधा हि राधा ! राधा हि राधा 

राधा हि राधा ! राधा हि राधा 


कृष्ण मनि गाते हि राधा

सुर ओठी मुरली राधा

कान्हा सखा सखी हि राधा

श्याम रंगी रंगली राधा


राधा हि राधा ! राधा हि राधा 


प्रेम प्रीतीचा बहर राधा

रास रंगतो नाचते राधा

हरपुनी फेर धरते राधा

कृष्ण ठायी रमते राधा


राधा हि राधा ! राधा हि राधा 


कान्हा पुकारे राधा राधा

राधेस हरवूनी लीन राधा

कान्हा कान्हा गाते हि राधा

प्राण सखा भजते राधा


राधा हि राधा ! राधा हि राधा 


सोडूनी संग तोडूनी बंध

कान्हा धरितो कर्तव्य पथ

मनी घेऊनी सखी राधा

सदा साथीस मुरली राधा


राधा हि राधा ! राधा हि राधा 


श्र्वास कान्हा जीव कान्हा

अश्रु मोती वाहते राधा

कृष्ण भेटीस आतुर राधा

कृष्ण विरह सोसते राधा


राधा हि राधा ! राधा हि राधा 

कृष्ण मनि गाते हि राधा

सुर ओठी मुरली राधा

राधा हि राधा ! राधा हि राधा 


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract