Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Babu Disouza

Inspirational

3  

Babu Disouza

Inspirational

पाऊस पहिला

पाऊस पहिला

1 min
406


पाऊस पहिला - 


काळे काळे मेघ दाटले 

वाऱ्याचे तांडव सुटले 

टपटपत थेंब आले 

मृदगंधी तटतटले 

-१-

आला पाऊस तो पहिला 

जो तो आनंदित जाहला 

मिटली तलखी जीवाची 

गिरक्या घेती बालबाला 

-२-

आर्त नांगरल्या शेतीचे 

नवल चित्र भवतीचे 

निसर्ग राजा हरखला 

दृश्य आकर्षे नवतीचे 

-३-

पाऊसधारा तोषविते 

मधून बिजली लवते 

ओठी ताना साथ सरीला 

प्रभुभक्तीने आळविते 

-४-



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational