Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Varsha Bodh

Romance

2.5  

Varsha Bodh

Romance

कळी ......

कळी ......

1 min
21.6K


कळी सारखे उमलुन,

फुलासारखे फुलत जावे..!


क्षणां-क्षणाच्यां लाटावरं,

आयुष्य मात्र झुलतं जावे..!


अश्रु असो कोणाचेही,

आपणं विरघळुन जावे..!


नसो कोणीही आपले,

आपणं मात्र सर्वांचे व्हावे..!


छोट्या-छोट्या सुखासाठी,

आयुष्यं मात्र लोटतं जावे..!


प्रत्येक मार्ग अडचनीचा,

त्यावर खंबिरपणे चालत जावे..!


दुःखाच्या काट्यांना दूर लोटुन,

सुखाची फुले ही फुलवीत जावे..!


धरणी-नभाच्या प्रेमा सारखे,

आजन्मं मग जगतचं रहावे..!


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Romance