Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vinay Dandale

Abstract

3  

Vinay Dandale

Abstract

काळीज ....!

काळीज ....!

1 min
281



     काळीज चिरेबंदी वाड्यासारखं ,

     जणू एखाद्या किल्ल्याच्या तटबंदीसारखं ,

     तटस्थ .... निरंतर . 

     हत्त्यासारख्या दुःखानी टक्कर द्या , 

     किंवा

     लाकडासारख्या भक्कम संकटाच्या           

     ओंडक्यांनी ....

      तटस्थ उभे असते 

      वारांना झेलत 

      कुठलाच प्रतिकार न करता 

      निमूटपणे . 

      मात्र अविश्वासाच्या घातकी तोफेच्या 

      बारुदाने काळीज छिन्नभिन्न होऊन जातं 

      मग कुठलीच चिरेबंदी , तटबंदी 

      नाही सावरू शकत , 

      अन सगळंच संपून जातं 

      उरतं फक्त 

      छिन्नभिन्न काळीज ....!!!!


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract