Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anil Chandak

Abstract Tragedy Inspirational

2.5  

Anil Chandak

Abstract Tragedy Inspirational

गुरूमाऊली

गुरूमाऊली

1 min
692


गुरू, आमची  माऊली,

गुरू , अश्वस्थ  सावली !

गुरू ,   झोळी  भरलेली,

 गुरू ,  ज्ञानाची  भुकेली !!


गुरू, आहे एक   स्रोत,

गुरू ,  घुंटी  ज्ञानामृत!

गुरू    कर्म,   अखंडीत,

गुरू  रमती,    शिष्यात !!


गुरू,  एक   तरूवर ,

गुरू, ज्ञानाचा  सागर !

गुरू,     भरली  घागर,

गुरू  घालती,   संस्कार !!


गुरू,  आपले  दर्पण,

गुरू,  करी  परिक्षण!

गुरू,  करावे  स्मरण,

गुरू  देव  तो  सगुण !!


गुरू,   करूणासागर !

गुरू,    परम  ईश्वर !

गुरू , देती ती  आधार,

गुरू,   एक  शिल्पकार !!


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract