Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

somadatta kulkarni

Inspirational

3  

somadatta kulkarni

Inspirational

हृदय

हृदय

1 min
374


प्रेम हृदयात साठवावे

नको तिरस्कार मनात

माणुसकी अखंड राहो

माया सदैव हृदयात    १


प्रभु चरण आठवावे

समाधान सेवेत असावे

हृदयात त्यास भरावे

कर जोडून शरण जावे  २


निंदा सर्वथा त्यजावी

हृदय विशाल करावे

दोष ध्यानी न आणावे

सर्वां आपलेसे करत जावे  ३


प्रभु करावा हृदयस्त

तोचि असे जगतात

केंव्हा कळे माणसाला

तोचि भरला चराचरात    ४


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational