Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kavya Poojary

Inspirational Others

4.0  

Kavya Poojary

Inspirational Others

ಸಜವಲ್ಲ ನಿಜ ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯ

ಸಜವಲ್ಲ ನಿಜ ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯ

1 min
428


ಹೇ ಮನುಜ ನೀ ಎಚ್ಚೆತ್ತು ಕೋ

ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯದ  

ನಿಜ ಅರ್ಥ ನೀ ತಿಳಿದುಕೋ......


ಮೇಲು- ಕೀಳಿಲ್ಲ....

ಹೆಣ್ಣು ಗಂಡೆಂಬ 

ಭೇದಕೆ ಅರ್ಥವಿಲ್ಲ.....

ದೇವನ ಸೃಷ್ಠಿ ಇದು

ಅದಕಿಹುದು ಅದರದೇ....

ಅಮೂಲ್ಯ ಅರ್ಥ......

ಮೂಢನಾಗಿ ಮಾಡದಿರು

ನೀ..ಅರ್ಥಕೊಂದು ಅನರ್ಥ.....

 ಮಂಕೇ..ಇಂದೋ...ನಾಳೆಯೋ

ಅಂತ್ಯವ...ಅರಿತವರಾರು....

ಇಚ್ಛೆಯ ಬದುಕನು ಬದುಕಲು

ಬೇಲಿಯ ಕಟ್ಟಲು ನಾನಾರು-ನೀನಾರು

ಹೆಣ್ಣೋ...ಗಂಡೋ.....

ಬದುಕ ಚದುರಂಗದಾಟದಿ ಎಲ್ಲಾ ಒಂದು


ಹೇ ಮನುಜ ನೀ ಎಚ್ಚೆತ್ತು ಕೋ....

ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯದ

ನಿಜ ಅರ್ಧ ನೀ ತಿಳಿದು ಕೋ.......



Rate this content
Log in

Similar kannada poem from Inspirational