Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pratima Devi

Abstract

4.8  

Pratima Devi

Abstract

विरह-वहन--!

विरह-वहन--!

1 min
557


अनंत विरह की वेदना में,

हृदय में हुए सहस्र छेदन।

अश्रु-बहाव में भाव-गहन ।


भीगी आशाओं में भीगे नयन,

विश्वास भरा ये आत्म-क्रंदन।

क्षण-क्षण करता मन रुदन,

पीड़ा के सागर का विरह-वहन।


करता क्यों बन चंदन !

विरह-वेदन में श्याम बसा,

पीड़ा में बन विश्राम बसा।

चिर-स्थायी रूप अनुपम,


हृदय पीड़ा में श्याम वंदन।

विरह-व्यथा का विरह-वहन !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract