Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Classics Fantasy

4  

V. Aaradhyaa

Classics Fantasy

उजास छाया चहूँओर

उजास छाया चहूँओर

1 min
268


ज़ब भोर भई रोशन हुआ,फैला उजास ओर छोर;

ना कर अपमान प्रकृति का,मन हो जाए विभोर !


बिखर गई, सूर्य की किरनें वृहद नीले आसमान,

हुआ जीवन ज़ब ओजमय, मिटे सारे व्यवधान !


व्यर्थ रैन बिताई सोईके आया जो दिन का राज,

ऐसे कर्म - धर्म की मानकर बन गए हैं सरताज !


शाम की मधुरम बेला संग हुलस गया ये दिल,

मन में उठी टीस और दोनों छूपके से गए मिल !


प्रेमी युगल देते आए हैं एक दूजे को सदा प्रेम विषेश,

यह सौगात तो बस अनमोल है, भाव का एक अवशेष !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics